טיול למרוקו – לטייל במרוקו כמו שאנחנו רוצים
קרדיט pexels

עבור ישראלים רבים, מרוקו היא לא "עוד מדינה". כידוע, בישראל חיים לא מעט יוצאי מרוקו או ילדים להורים שעלו ממרוקו ושמעו עליה סיפורים בבית. במשך שנים הם חלמו לחזור אליה ולו לביקור, בשביל ללמוד היכן ההורים נולדו, היכן הם גדלו, להיחשף אל משהו מהעבר שלהם.

עד שנות התשעים, כזכור, מרוקו היתה סגורה בפני ישראלים. אחרי שהחל תהליך השלום, החליט המלך לפתוח את שערי מרוקו בפני ישראלים, תחילה בפני קבוצות ועם הזמן גם בפני ישראלים שרצו לנסוע באופן עצמאי. כיום אנחנו יכולים למצוא תיירים רבים מישראל אשר מבקרים במרוקו בדרכים שונות. חלקם עושים זאת באמצעות קבוצות של טיולים מאורגנים, אחרים עושים זאת באופן עצמאי, כאמור.

מרוקו היא מדינה מיוחדת, כל אחד יכול למצוא בה את מה שהוא מחפש, את מה שהוא רוצה. יש מי שנוסע אליה בשביל לחזור אל המקום בו הוריו נולדו ולגלות את השורשים שלו, יש מי שנוסע אל מרוקו בשביל ליהנות מהיופי והקסם של הערים הגדולות, בין אם זו רבהט, מרקאש, מקנס או קזבלנקה שזכורה לכולנו מהסרט הנודע בשם זה, יש מי שבוחר להגיע למרוקו בשביל ליהנות מהיופי המסתורי והמיוחד של מדבר סהרה, שם אפשר גם לערוך טיולים מיוחדים בשטח, וכן לבקר בהר האטלס ולהכיר מקרוב את השבטים הברבריים. כל אחד, כאמור, מוצא במרוקו את מה שהוא  מחפש.

טיול למרוקו יכול להתבצע בצורות שונות. ישראלים רבים בוחרים לצאת לטיול במסגרת קבוצות מאורגנות. קבוצה זו יוצאת בהדרכת מדריך, מרצה מקצועי שמכיר את ההיסטוריה והתרבות של מרוקו, וכן דרך מסלול קבוע מראש. אנחנו יכולים למצוא קבוצות כלליות, אליהן כל אחד יכול להצטרף, וכן אנחנו יכולים למצוא קבוצות ספציפיות, למשל, קבוצות שומרי מסורת, קבוצות נשים ועוד.

בנוסף, אפשר למצוא טיול למרוקו שמאורגן באופן עצמאי. מי שרוצה, יכול לפנות אל חברה מקצועית וזו תדאג לו לכל דבר ודבר. למשל, היא תכין עבורו מסלול מותאם, על פי כמות הימים שהוא מתכוון ויכול לשהות במדינה, מספר הנוסעים ומטרת הטיול. החברה תדאג לכל מה שקשור לטיסות, בתי מלון, רכבים ואף למדריך ישראלי או מקומי, תלוי מה הלקוח מבקש. לא מדובר בטיול מאורגן, שכן הוא מיועד רק לקבוצה מצומצמת של בני משפחה או חברים שמכירים אחד את השני ומחליטים לנסוע ביחד, וזה גם לא טיול עצמאי במובן הקלאסי שלו, מאחר והחברה היא זו שמתכננת אותו עבורם.

איך נכון לנו לטוס למרוקו

כל מי שרוצה לנסוע למרוקו, צריך לשאול את עצמו כמה שאלות לפני שהוא בוחר עם מי וכיצד לנסוע.

ראשית, לשם מה הוא נוסע, האם מדובר בטיול רגיל, טיול שורשים, טיול בטבע ועוד. נניח ומדובר בטיול שורשים, ייתכן מאוד שבמסגרת טיול מאורגן לא יהיה מסלול שיתאים לו. אז עדיף לייצר מסלול טיול חלופי, טיול עצמאי עם מדריך. כך הוא ייהנה מכל העולמות. הוא גם יוכל להגיע אל המקומות שהוא רוצה, גם ייהנה מהסעה וגם מהדרכה צמוד.

שנית, כמה ימים הוא מתכוון לבלות במרוקו והיכן הוא רוצה לבלות. אם הוא מתכוון לבלות רק במקום אחד, סביר להניח שטיול מאורגן פחות מתאים לו. גם אם הוא מתכוון לבלות רק באזור מסוים, אז הוא לא בהכרח ימצא טיול מאורגן שיתאים למה שהוא מחפש. בשני המקרים האלה, טיול למרוקו שחברת הטיולים מארגנת לו באופן ספציפי, יכול להתאים לו יותר.

שלישית, עלויות. נכון שהפערים לא בהכרח יהיו משמעותיים, בגלל שגם לארגן טיול באופן עצמאי זה לא עניין של מה בכך מבחינת העלויות ועדיין, אם מסתכלים ביחס למה שמשיגים בטיול כזה, ייתכן וזה יהיה הרבה יותר משתלם.

יש עוד נקודה לטובת טיול עצמאי על פני טיול מאורגן, בלי קשר לשאלה כמה זמן הוא נמשך, לאן מגיעים והעלויות שלו, זו הנקודה עם מי נוסעים. הרבה פעמים הטיול מיועד לבני משפחה אחת, גם אם לא בהכרח מדובר בטיול שורשים. במקרה כזה כמו במקרים אחרים, סביר להניח שטיול עצמאי, יתאים הרבה יותר מאשר טיול מאורגן בקבוצה, טיול שכולל גם אנשים נוספים, זרים, מה שלא מתאים בהכרח לכל אחד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here