מקור: Pixabay

את הנופים הירוקים של צפון מערב פורטוגל, אזור היין של המדינה, שמרו הפורטוגזים בסוד עד לפני כמה שנים. זה היה אזור שמור למביני עניין, שבודאי טיילו כבר בטוסקנה, בורדו או נאפה ועכשיו מחפשים את הדבר הבא. לפני כמה שנים, כחלק מניסיון להציל את הכלכלה הפורטוגזית ולעודד תיירות למדינה, הפכו פורטו, ליסבון ועמק הדוארו, בו מתקיימת מרבית תעשיית היין של פורטוגל, ליעדים מבוקשים בקרב ישראלים חובבי יין.

אם ריח הכרמים על הבוקר, טרסות ירוקות בשקיעה והמון יין עושים לכם את זה, הנה כמה מהנקודות שאסור לפספס כשאתם מגיעים לפורטוגל:

קווינטה נובה – Quinta Nova

אחוזה משפחתית ישנה ויפיפייה שנמצאת בעיירה קובס דו דוארו. האחוזה כוללת יקב פעיל שחוגג למעלה מ-220 שנות פעילות ומלון בוטיק קטן ובו 11 חדרים בלבד.

כל החדרים במלון שנמצא בתוך היקב פונים אל הכרמים היפים של המשפחה ואפשר לטייל בתוך האחוזה במסלולי טיול יפיפיים, לאורך נהר, בין הכרמים ואל מבני היקב. במסגרת הארוחות במלון היוקרתי שביקב, תוכלו לטעום מהיינות של המשפחה.

מרתפי היין של אדגה – Adega Regional De Colares

מחוז קולארס היפיפה הוא מקום עתיר כרמים קטנים השייכים לחקלאים שנושאים במסורת המשפחתית ומעבירים אותה מדור לדור. היקב האזורי של קולארס הוא קואופרטיב שבו מייצרים יין מענבים המגיעים מכרמי האזור. הוא נוסד בשנת 1931 וממוקם בבניין יפיפה בן למעלה מ-100 שנים.

בתוך המבנה תוכלו לבקר בחדרי היקב, להיכנס למרתף בו חביות ענקיות של יין מייצרות למעלה ממיליון ליטר יין המתיישן באותו זמן ולהציץ אל הנוף הירוק הנשקף מהמקום.

קאבסס דו רג'ואנגו – Cabecas-do-Reguengo

אלנטג'ו הוא מחוז היין הגדול ביותר בפורטוגל והוא אחראי על ייצור מרבית היין במדינה. המחוז היפיפה עתיר ביקבים וכרמים. ביניהם אפשר למצוא את היקב קאבסס דו רג'ואנגו ששייך לחואן אלפונסו, רקדן לשעבר, סופר וגם חובב יין שרכש את היקב ולמד את מלאכת ייצור היין.

היום הוא מארח ביקב גם מבקרים שרוצים את החוויה הכוללת של לינה וכוס יין מפנקת לפני השינה, במלון בוטיק שנמצא באחוזה הסמוכה ליקב. בנוסף מתקיימים ביקב של חואן אלפונסו אירועים שונים סביב ייצור היין, סדנאות אוכל ויין ועוד.

קווינטו דה לה רוסה – Quinta de la Rosa

במרכז עמק הדוארו תמצאו את אחד היקבים הותיקים לייצור יין. היקב שנמצא בסמוך לנהר, מול נופים ירוקים שמחממים את הלב ואת הנפש, מתמקד בייצור יין הפורטו המסורתי. בנוסף, היקב מתמחה בשנים האחרונות גם בייצור של שמן זית ויש בו גם מבשלת בירה פעילה.

לצד הסיור במקום וטעימות היין אפשר גם ללון בתוך היקב במלון מפנק במיוחד שממוקד על ההר מול הנוף. במקום יש גם מסעדה טובה ואפשר לצאת לטיולים רגליים ולהכיר דרך הרגליים את העמק.

קחו עוד טעימה מפורטוגל באתר https://portugalis.co.il

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here