מתכננים טיסה לחול? (למדינה ירוקה כמובן) - אל תתפשרו על ביטוח מתאים
מקור freepik

הופעתו של ווירוס הקורונה פגעה אנושות בכל ענף התיירות בארץ ובעולם. ההתמודדות העולמית עם הקורונה חייבה מדינות רבות לסגור את שעריהן ולהגביל באופן משמעותי את אפשרות הכניסה אליהן. לכך ניתן גם להוסיף את חובת הבידוד שחלה על אנשים כאשר הם מגיעים למדינה מסוימת או כאשר הם חוזרים לבסוף לישראל. הקשיים האלו גורמים לכך שחברות תעופה רבות נקלעו לקשיים, ענפי תיירות שלמים הושבתו, ומדינות רבות שכלכלתן מבוססת על תיירות חוות משבר נרחב היקף. 

אמנם ישנן כבר בשורות על חיסונים שנמצאים בפתח, והדבר מעורר אופטימיות רבה בכל העולם, אך אנחנו עדיין חיים במציאות שבה ישנן מדינות אדומות וירוקות, ועדיין חופש התנועה הבינלאומי הוא מוגבל ביותר. 

במידה ובכל זאת הצלחתם למצוא טיסה למדינה ירוקה בזמן הקרוב, ואתם מתכוננים לכמה ימים של חופשה נטולת דאגות – חשוב שלא להתפשר על ביטוח הנסיעות המתאים. עשיית ביטוח לחו"ל צריכה להיות אחד הדברים הראשונים שתבצעו לפני הנסיעה, ומומלץ שלא להשאיר זאת לרגע האחרון ולהשקיע את הזמן הנדרש לבדיקה של פוליסות שונות ולהחלטה לגבי הביטוח המתאים ביותר. 

מה חשוב בעשיית ביטוח לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל מאפשר לכם להשיג שקט נפשי רב יותר בכל נסיעה למדינה אחרת. כך, במקרה שבו תזדקקו לטיפול רפואי מכל סיבה שהיא, תוכלו לקבל עזרה וכל ההוצאות על הטיפול יוחזרו לכם בהמשך על ידי חברת הביטוח. 

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא משהו שפשוט אסור לוותר עליו. הביטוח כולל לא רק כיסוי רפואי, אלא גם כיסוי על הכבודה שלכם, במידה והיא הולכת לאיבוד או מתעכבת. עשיית ביטוח מאפשרת גם להתנסות בחו"ל בפעילות של ספורט אתגרי, אך לכך נדרשת תוספת, בדרך כלל, בפרמיה היומית של הביטוח. 

הביטוח המתאים לנסיעה שלכם צריך לכלול מספר דברים בסיסיים שאין להתפשר עליהם. הדבר הראשון הוא כיסוי של כל סוג של הוצאה רפואית שייתכן ותזדקקו לה. בנוסף, הביטוח צריך לכלול אובדן או גניבה של הרכוש שאיתו אתם נוסעים. כדי להבטיח שתקבלו כל כיסוי רפאי שיידרש, חשוב מאוד למלא בפירוט את הצהרות הבריאות שתידרשנה עם עשיית הביטוח. במידה ויש לכם מצב רפואי קבוע שיכול להצריך טיפול בחו"ל, חובה עליכם להצהיר על כך. אם יתגלה במועד מאוחר יותר שלא דיווחתם עם מצב רפואי קודם, ייתכן ולא תקבלו את הפיצוי הכספי מחברת הביטוח.  

איך לבחור חברת ביטוח לנסיעה לחו"ל?

יש לא מעט חברות ביטוח שמציעות ביטוח נסיעות לחו"ל. הצעד הראשון שכדאי לעשות הוא לבצע סקר שוק. יש לבדוק כמה עולה הפרמיה בחברות שונות, וכן להשוות בין תנאי הביטוח. במידה ואתם נוסעים לחו"ל, ואין לכם רקע רפואי מיוחד או נסיעה שיש בה סיכון כלשהו – מרבית הביטוחים יציעו לכם כיסוי דומה. לעומת זאת, מחיר הפרמיה יכול להשתנות אם יש לכם מצב רפואי קבוע כלשהו או שאתם נוסעים להשתתף בפעילות ספורטיבית מסוכנת. במקרים אלה חשוב עוד יותר לבדוק את ההצעות השונות בפירוט. 

ניתן לקרוא את תנאי הפוליסה בכל האתרים של חברות הביטוח, וחשוב שלא להתעצל ולעשות זאת לפני שמקבלים החלטה סופית בעניין. הדרך הקלה ביותר לעשות סקר שוק היא באמצעות בדיקה של אתרי השוואת מחירים. קיימים כמה אתרים גדולים כאלה ברשת, והם מספקים דרך מהירה ונוחה לראות הבדלים במחיר ובדגשים שחברות שונות שמות בכל פוליסה חדשה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here