קרדיט תמונה: unsplash

אוסטריה היא אחת המדינות היפות שיש. נקודה. ועם כל הכבוד ליופי ולמגוון האתרים של עיר הבירה וינה, שדורשת טיול משל עצמה – אפשר להגיד בביטחון שהקסם האמיתי של המדינה הוא הנופים המרהיבים של הרי האלפים, שמורות הטבע, הכפרים האותנטיים והאטרקציות המרובות, שמתאימות לכל גיל ולכל הרכב מטיילים. די אם נזכיר את חבל זלצבורג ו/או חבל טירול הפופולאריים אבל הם לא לבד…

אבל מהי הדרך הפשוטה, המהנה והזולה ביותר להיחשף לכל מה שיש לאוסטריה להציע עבורכם? ואיך תוכלו לתכנן מסלול ולהזמין את הטיול לאוסטריה עוד מהארץ, לפי הספר? על כך ועוד במדריך הבא.

ההמלצה הראשונה: טיול כוכב

אם לוקחים את אזורי הטיול המרכזיים מחוץ לווינה – למשל, חבל זלצבורג וחבל טירול, קרינתיה ושטיריה ואזור האגמים… אפשר לגמוע את רוב האטרקציות שבהם במרחקי נסיעה סבירים רק אם אתם לנים במרכז החבל. המשמעות היא שאוסטריה פשוט מזמינה טיולי כוכב, המבוססים על לינה במקום מרכזי (או לכל היותר מספר מקומות מצומצם) ומשם נסיעות קצרות לאטרקציות השונות. לא יותר משעתיים במקרה ה"גרוע", לרוב הרבה פחות.

אם בוחנים את המפה לעמק, לכל אזור באוסטריה יש את אזורי הלינה המומלצים שלו. בחבל טירול למשל מומלץ ללון באזור הכביש הראשי שחוצה אותו, בנקודה מרכזית ביחס לאתרי הביקור בטיול המתוכנן שלכם (יש המון כאלו). ואם אתם רוצים לחקור את היופי של חבל זלצבורג אז למשל העיירות סנט יוהן אים פונגאו, פלכאו, סנט וולפגנג ועוד יהיו יופי של נקודות מוצא לטיול.

רצוי לתכנן את הטיול עוד מהארץ, אפילו בקווים כלליים מאוד, ולבחור באטרקציות שמתאימות לכם ביותר. מומלץ שלא להעמיס יותר מדי, במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים או נמצאים בחופשה רומנטית. חלק מהקסם של אוסטריה הוא באפשרות שהיא מציעה לחקור אותה בקצב איטי, תוך שאתם חווים את המקומות ולא בהכרח רצים לסמן "וי" על כל אתר.

באיזה סגנון כדאי ללון – דירה או מלון?

אוסטריה מספקת מגוון מקומות לינה מכל סוג, לרבות מלונות, צימרים, כפרי נופש וכן הלאה, וכמובן שגם בתקציבים שונים. אין כאן תשובה חד משמעית לגבי מה מומלץ, והבחירה תלויה בעיקר בצרכים שלכם, בהרכב הנוסעים ובתוכניות שלכם לגבי הטיול.

כלל אצבע שחשוב לשנן: מקומות הלינה הטובים ביותר באוסטריה מתמלאים חודשים מרוב, בעיקר בעונות השיא של התיירות (חודשי הקיץ, חופשים מקומיים). לכן מומלץ לא לחכות לדקה ה-90, אלא לסגור על מקומות מספיק מוקדם, רצוי ממש אחרי שאתם כבר סוגרים על תאריך. 

עיקר הקושי הוא בהזמנה של מקומות שמתאימים לחופשה משפחתית או להרכב של מספר משפחות שנוסעות יחדיו. מי שלא ממהר להזמין מקום לינה במקרים אלו עלול למצוא את עצמו מתקשה למצוא מקום סביר פנוי, בטח אם הוא מחפש מחיר הוגן.

יש מלונות נקיים מכל הסוגים והרמות, ויש המון דירות נופש – לרוב מספר דירות במבנה כפרי אחד. אך באוסטריה לא תמצאו כפרי נופש בסגנון הולנד ובלגיה שבהם כל האטרקציות נמצאות בתוך הכפר.

חשיבותה של השכרת רכב

הדרך הנוחה ביותר לחוות את אוסטריה, וככל הנראה גם האטרקטיבית מכולן, היא ברכב שכור. השכרת רכב באוסטריה תאפשר לכם לתכנן מסלול המותאם לכם אישית, לחסוך זמן רב ולהגיע למקומות שהתחבורה הציבורית אליהם מוגבלת או אפילו בלתי קיימת. הרכב הוא חובה בעיקר אם אתם מתכננים טיולי כוכב.

יש כמה כללים שכדאי לשנן בהקשר של השכרת רכב באוסטריה. גם במצב הזה מומלץ למהר ולהזמין רכב, עוד מהארץ, אפילו חודשים לפני מועד הנסיעה. אם אתם מחפשים רכב משפחתי וגדול, סבירות גבוהה שרק כך תמצאו רכב פנוי. במקרה של רכב קטן, ההיצע מעט גדול יותר אבל עדיין התנאים צפויים להיות משופרים והמחיר זול יותר בעת הזמנה מוקדמת. 

חשבו היטב מהם הצרכים הנקודתיים שלכם (גיר ידני או אוטומטי, גודל הרכב, מספר נהגים, שטח תא המטען וכדומה), וקחו מרווח ביטחון מסוים. מכיוון שנהיגה במדינה זרה היא תמיד אתגר, הקפידו להצטייד בביטוח מקיף מתאים. רצוי לרכוש פוליסה הכוללת התייחסות רחבה לסוגיית ההשתתפות העצמית, מה שיספק לכם אפשרות לחיסכון משמעותי בעת הפעלת הפוליסה ואף לא לשלם כלום, ובעיקר – הרבה מאוד שקט נפשי במהלך הטיול.

איפה לנחות?

אין תשובה אחת… וכמה טוב שכך 😊

  • נמל התעופה של וינה נוח ופופולרי ויש אליו כמה טיסות כל יום, והוא כמון יעד נהדר לטיול בוינה ובאזור, כולל חבל זלצבורג (למרות שאינו קרוב).
  • נמל התעופה של העיר זלצבורג מעולה לכל חבל זלצבורג, לאזור האגמים ולטירול המזרחי, רק שאין אליו הרבה טיסות…
  • מינכן – גרמניה – גם מיקום נחיתה מתאים לזלצבורג, לאגמים ולטירול.
  • ממינגן – גרמניה – מושלם לטירול.
  • ויש עוד נמלים קטנים מסביב כמו ברטיסלבה הסלובקי, או אינסברוק בלב הטירול אך אין אליהם המון טיסות.
  • מפת נמלי התעופה של אוסטריה ומידע על הזמנת כרטיסי טיסה יש כאן…

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here