קרדיט PIXABAY

על פי הכתוב בהיסטוריה המתועדת, מלכי ספרד החליטו לגרש את יהודי ספרד בערך ב-1492, לרבות יהודי פורטוגל – אלו, על כל פנים, אשר לא המירו את דתם. שלל היהודים התפזרו ביבשות שונות, כאשר מאות שנים לאחר מכן, עלו למדינת ישראל. בשנת 2015, פורטוגל החליטה להעניק צאצאים (במסגרת הליך מסוים) לאותם צאצאים.

מדוע להוציא דרכון פורטוגלי ואיך?

יש לציין כי פורטוגל משתייכת לאיחוד האירופאי. על כן, מי שיוצא דרכון פורטוגלי, יקבל דרכון אירופאי. כתוצאה מכך, ישנה אפשרות לחיות במדינות האיחוד האירופאי – כן, זה כולל ללמוד ולעבוד – מבלי להוציא וויזה ייעודית לכך. בין השלבים להוצאת דרכון פורטוגלי אין צורך להוכיח בקיאות בשפה, או לגור למשך זמן מסוים במדינה, אלא פשוט לקבל אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל, המציין כי מגיש הבקשה אכן נחשב כצאצא ליהודי המדינה. ואכן, ישנה רשימה של מדינות, שאם אחד מהסבים הגיע מהם, יכול מאוד להיות שזה מסמן את היותו צאצא לאותם חבר\'ה שהיגרו מספרד ומפורטוגל.

ברשימה מופיעות מדינות שונות, כמו:

  1. תימן
  2. מרוקו
  3. אלג\'יר
  4. יוון
  5. טורקיה
  6. בולגריה
  7. טוניס
  8. מצרים
  9. ארצות הבלקן
  10. לוב
  11. לבנון

ואף אחרות, כמו דרום אמריקה, בולגריה, ובמקרים מסוימים גם אמסטרדם.

מה לגבי דרכי הוצאת דרכון לקטינים?

חוק האזרחות הפורטוגלית, מתיר הענקת אזרחות לקטינים עד גיל 14, באם אחד ההורים סיים והשלים את תהליך קבלת האזרחות הפורטוגלית. כמו גם, נרשם במרשם האוכלוסין הפורטוגלי. יש שיגידו, כי באופן יחסי, משכו של הוצאת דרכון עבור ילדים יכול להיות קצר יותר. כמו גם, הליך שכזה לא ידרוש את שלב הוכחת היהדות מול הקהילה היהודית בפורטוגל.

למעשה, חבר\'ה בגילאי 14-18 לא מחזיקים באישור להגיש בקשה לאזרחות. ואילו, ילדים אשר נולדו לאחר קבלת האזרחות לאחד מהוריהם, יקבלו אזרחות באופן אוטומטי מבלי לעבור הליך בירוקרטי, מלבד זה המערב תקשורת עם הרשויות הפורטוגליות על מנת להנפיק את התעודות.

מה לגבי דרכי הוצאת דרכון לבני זוג?

חוק האזרחות הפורטוגלי מאפשר לבני זוג הנשואים לאזרחים פורטוגליים (גם במסגרת נישואים אזרחים), או בני זוג הידועים בציבור מעל לתקופה של שלוש שנים, להגיש בקשה עבור אזרחות פורטוגלית. בקשה, שיש בה גם עניין של הוצאת דרכון פורטוגלי. גם כאן, יש שיגידו שאורך התהליך יכול להיות קצר יותר באופן יחסי ולא מכיל את שלב הוכחת היהדות מול הקהילה היהודית בפורטוגל. מה התהליך כן וכלל? הוכחת קשר עכשווי לפורטוגל. התהליך יכול לכלול הכנה ושליחה של תעודות שונות, לרבות…

  1. תעודת לידה מטעם המבקש
  2. תעודת יושר
  3. תעודת נישואין מקורית שיש לה חותמת אפוסטיל או לחילופין, אישור בית משפט באם מדובר במקרה של ידועים בציבור.
  4. ייפוי כוח
  5. רישום נישואין בממשלת פורטוגל (רלוונטי גם לידועים בציבור)

וכן הלאה, אם רלוונטי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here