קרדיט PIXABAY

אחת הרפורמות החשובות ביותר שנעשו בשנים האחרונות בישראל, היא רפורמת שמיים פתוחים. רפורמה זו אפשרה לחברות תעופה רבות לנחות ולהמריא מישראל ללא מגבלה. באופן טבעי, זה אפשר להן לפתח קווי תעופה רבים ואפשר ללקוחות ובראשם תושבי ישראל, ליהנות מהרבה יותר אפשרויות תעופה אל יעדים שונים.

כאשר תהליך זה מתרחש, הגורם הראשון שמושפע מכך הם מחירי הטיסות. היום הרבה יותר קל לנו למצוא טיסות זולות אל יעדים שונים מאשר יכולנו למצוא לפני עשרים או שלושים שנה. צריך לציין, שמלבד הרפורמה, מה שעוד עזר בכך הן חברות תעופה שהפחיתו מחירים ובפרט פתיחתן של חברות לואו-קוסט המאפשרות טיסות במחירים זולים אל יעדים שונים.

הרבה אנשים מתקשים לעיתים להבין, איך טיסות שפעם היו מאוד יקרות הפכו להיות זולות, עד כדי כך שהם יכולים לטוס כמה פעמים בשנה ללא שום בעיה ולא פעם, טיסה לחו\"ל יכולה להיות יותר זולה מסופשבוע בצימר בצפון או חופשה משפחתית באילת. ההסברים לכך הם פשוטים, וכאמור קשורים למספר שינויים שהתרחשו בתחום התעופה בשנים האחרונות.

מדוע מחירי טיסות זולים יותר היום?

ראשית, מעצם זה שיש הרבה מאוד חברות תעופה אשר מקיימות קוויים לישראל וממנה, אזי שנוצרת תחרות והיא באופן טבעי מביאה לירידה במחיר. גם עצם זה שחברת תעופה מסוימת מקיימת קו תעופה ליעד מסוים, מספר פעמים בשבוע, מביא לעלייה בהיצע ועל כן המחיר יורד.

שנית, בניגוד לעבר, היום חברות תעופה לא בהכרח טסות רק אל שדות תעופה גדולים אלא גם אל שדות תעופה קטנים ביעדים שונים, כולל בערים מרכזיות. זה גם מאפשר להן לפתוח יותר קווי תעופה וגם מאפשר להן לגבות מחיר יותר נמוך.

שלישית, הטיסות הן הרבה יותר זולות מאחר והן מציעות פחות פונקציות מאשר היו בעבר. לכאורה זה עומד לרעת הלקוח, אך אם בוחנים את העניין לעומק, זה לא מדויק, שכן לא בכל טיסה הלקוח צריך את כל מה שהציעו לו בעבר ועלה לו כסף.

ארבע, כאמור, ישנן היום הרבה מאוד חברות המציעות טיסות לואו קוסט, קרי טיסות זולות והן עובדות עם סוכנויות וגורמים אחרים שעוזרים להם לשווק את הכרטיסים שלהן.

איך אפשר להוזיל עלות טיסה?

ישנן דרכים שונות בעזרתן אפשר להוזיל עלויות טיסה אל יעדים שונים, הנה מספר רעיונות:

ראשית, אם קונים כרטיס טיסה ברגע אחרון, זה יכול להוזיל את העלויות. הרבה חברות מוזילות מחירים אם הן לא מצליחות למלא מטוס שלם.

שנית, אפשר לרכוש כרטיסי טיסה ללא ארוחה, בלי לשלוח מזוודה לבטן המטוס ודברים נוספים שיכולים להפחית את העלויות באופן מסוים.

שלישית, יש לבחון עם איזו חברה טסים. יכול להיות שחברות אחרות יציעו לנו כרטיסים זולים יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here