קרדיט לתמונות PIXABAY

בשנה האחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר על המאמץ של מדינת ישראל להצליח להיכנס לתוכנית של ארצות הברית שתאפשר לנו הישראלים להיכנס לשטחי כל המדינות האמריקאיות בלי צורך בוויזה. המסע עוד לא הסתיים, אבל יש לנו בשורה לבעלי הדרכון הפורטוגלי. מהי התוכנית של ארצות הברית לביטול הצורך בוויזה, והאם אזרחי פורטוגל כלולים בה? בואו לגלות את כל הפרטים הקריטיים.

תוכנית VWP של ארצות הברית

בשנים האחרונות ממשלת ישראל פעלה (ועודנה פועלת) רבות כדי שמדינת ישראל תיכנס לתוכנית VWP – Visa Waiver Program. זוהי התוכנית המאפשרת נכון לרגע זה לאזרחים מ-40 מדינות שונות בעולם להגיע לשטחי ארצות הברית בלי הצורך להוציא ויזה בשגרירות או בקונסוליה המקומית. במקום התהליך המייגע של הוצאת ויזה, האזרחים מהמדינות האלו צריכים להיכנס למערכת ESTA המקוונת, להירשם בה ולקבל תוך 72 שעות לכל היותר אישור כניסה לשטחי ארצות הברית.

ומה בעניין אזרחי פורטוגל?

פורטוגל היא אחת מ-40 המדינות המשתתפות בתוכנית VWP של ארצות הברית, וזה אומר שכל מי שמחזיק דרכון פורטוגלי בתוקף זכאי להיכנס לשטחי ארצות הברית בלי הצורך בוויזה, אלא רק אחרי שהם נרשמים בקלות ובמהירות במערכת ESTA שציינו לפני כן. זה אומר שאם אתם ישראלים המחזיקים בדרכון פורטוגלי – נחסך מכם הביקור בשגרירות של ארצות הברית בתל אביב או בקונסוליה בירושלים. שימו לב שהאישור הזה תקף רק ל-90 ימים לכל היותר למטרות נופש או קבלת טיפול רפואי, ואם אתם צריכים ויזה אחרת או לתקופה ארוכה יותר תצטרכו עדיין לעבור תהליך של קבלת הוויזה הרצויה.

אם אתם כבר מחזיקים בדרכון כזה, הוצאת דרכון פורטוגלי לבן זוג היא הליך אפשרי ואף מומלץ. הדרכון הפורטוגלי הוא די חזק, והוא מקנה למחזיק בו אזרחות במדינה אירופאית שהיא גם באיחוד האירופי, ולעובדה זו מתלוות זכויות רבות.

היתרונות של החזקה בדרכון פורטוגלי

  • מעבר חופשי בין מדינות האיחוד – המחזיקים בדרכון של אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי (ופורטוגל אחת מהן) יכולים לעבור בקלות בין המדינות בלי הגבלה.
  • מגורים בכל אחת ממדינות האיחוד – מעוניינים לגור בצרפת, בספרד או בגרמניה? עם הדרכון הפורטוגלי החלום יתגשם למציאות, משום שאתם יכולים לבחור באיזו מדינה מהאיחוד תרצו לגור. תהליך ההגירה של אזרחי פורטוגל לכל אחת מהמדינות באיחוד הוא קל הרבה יותר משל אזרח ישראל.
  • לימודים או עבודה במדינות האיחוד – נוסף על מגורים, גם לימודים בכל אחת ממדינות האיחוד או אירופי או עבודה בהן הן אפשרויות קלות ליישום. ייתכן שגם במדינות באירופה שאינן באיחוד האירופי תוכלו לקבל מלגות או סבסוד של הלימודים במוסדות האקדמיים. כמו כן, תוכלו בקלות להתחיל לעבוד באירופה במדינה באיחוד לבחירתכם. 
  • ביקור במדינות שאינן מקבלות אזרחים ישראליים – אם אתם מעוניינים לטייל באינדונזיה, במלזיה או במדינות אחרות שבהן הכניסה לישראלים אסורה (או שהמטה לביטחון לאומי פרסם אזהרת מסע לגביהן), תוכלו להיכנס אליהן בלי בעיה עם הדרכון הפורטוגלי. שימו לב שבמקרים כאלו, אם חלילה תגיעו למצב שבו תצטרכו עזרה, למדינת ישראל יהיה קצת קשה יותר לעזור לכם (אך לא בלתי אפשרי), וייתכן שתצטרכו לבקש את עזרתה של שגרירות פורטוגל.

סיכום 

אזרחי ישראל עדיין נדרשים להוציא ויזה למטרת כל ביקור בארצות הברית, אך אזרחי פורטוגל פטורים מהוצאת ויזה למטרת נופש או קבלת טיפול רפואי בביקור שאינו יעלה על 90 ימים. אם יש לכם דרכון פורטוגלי אתם זכאים לפטור מהוצאת ויזה, ובאמצעות החוק הפורטוגלי תוכלו לעזור לבן הזוג או הילדים להוציא בעצמם דרכון פורטוגלי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here