קידום אתרי תיירות - דגשים חשובים
מקור FREEPIK

קידום אתרים, בין אם אורגני ובין אם ממומן, הוא תמיד אתגר לא קטן. יש כמה רבדים לאתגר הזה. ראשית, קידום אתרים דורש את היכולת להגיע לקהלי היעד הנכונים. פעולה זו נעשית על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח ובחירת ביטויי החיפוש הנכונים. 

אתגר נוסף, שייחודי יותר לקידום האורגני, הוא מימד הזמן. שיפור הנוכחות האורגנית של אתרי אינטרנט לוקח זמן – ולפעמים גם הרבה זמן. עד שהאלגוריתם של גוגל מדרג גבוה יותר אתר מסוים יכול לקחת זמן רב. גם מקדמי האתרים הטובים ביותר יודעים שמדובר בתהליך של כמה חודשים לפחות.  במקרה של קידום ממומן, מימד הזמן פחות משחק תפקיד, מפני שמודעות ממומנות מוצגות באופן די מיידי. 

רמת התחרות הגבוהה בתחום התיירות

האתגר השלישי משתנה בין תחום אחד למשנהו, והוא נושא התחרותיות. בכל תחום יש רמת תחרותיות שונה, והיא יכולה להשפיע על קידום אורגני וגם על קידום ממומן. רמת התחרות תשפיע על המחיר של כל קליק ועל כמות החשיפה שמודעה תקבל בקידום ממומן, ועל כמות המאמצים שיהיה צריך להשקיע בקידום האורגני. 

אחד מהתחומים הקשים ביותר לקידום, שיש בו רמת תחרותיות גבוהה מאוד – הוא תחום התיירות. תחום התיירות מקודם על ידי חברות תעופה, חברות נופש ותיירות, אתרי השוואת מחירים של מלונות וטיסות, אתרי נופש ועוד. 

מכיוון שמרבית הצרכנים מחפשים את אתר הנופש הבא שלהם קודם כל ברשת, נוצרה מלחמה אדירה על תשומת הלב של כל גולש וגולש שמחפש מידע בתחום. רמת התחרות הזו גורמת לכך שיש צורך בתקציבים גדולים במיוחד כדי להצליח ולהגיע לכמות גדולה של גולשים בכל קמפיין. 

להלן כמה טיפים ודגשים חשובים שיכולים לעזור בקידום אתרים בתחום התיירות: 

להיות כמה שיותר ספציפיים

מכיוון שכל ביטוי בתחום התיירות והנופש עמוס במתחרים שרוצים להיות ממוקמים ראשונים בתוצאות החיפוש ונהנים מתקציבים גדולים, הדגש הראשון צריך להיות מיקוד בביטויים ספציפיים ככל הניתן (מה שנקרא גם "ביטויי זנב ארוך"). יהיה הרבה יותר קל להגיע לקהל היעד שמחפש ביטוי כמו "חופשה משפחתית בבורגס", מאשר ביטוי כללי כמו "אתר נסיעות". גם הביטויים הספציפיים הם תחרותיים מאוד, אך יש יותר סיכוי להצליח איתם, וזה נכון גם לקידום אורגני וגם לקידום ממומן. 

להשקיע בתוכן עם ערך מוסף

כאשר מדברים על קידום אורגני בתחום התיירות,  בניית לינקים לקידום אורגני לא מספיקה בשביל להתקדם בדירוגים – איכותית ככל שתהיה. הדבר היחיד שיכול לעזור לאורך זמן לאתר בתחום התיירות להתקדם הוא תוכן איכותי, ייחודי, מעמיק ובעל ערך מוסף. מנוע החיפוש של גוגל יודע כיום לזהות תוכן איכותי ולדרג אותו גבוה יותר. ככל שאתר מסוים מעניק ערך מוסף אמתי גדול יותר לגולשים – הדבר יגביר את סיכוייו להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. 

לסיכום

אתרי תיירות זקוקים לקידום באינטרנט כמו אוויר לנשימה. מדובר במדיום שבו מרבית הלקוחות מחפשים את היעד הבא שלהם לחופשה או את בית המלון שאותו הם ירצו להזמין. אתרי תיירות זקוקים לתוכן איכותי ומקורי שמועלה לאתר באופן קבוע וכן להתמקד בביטויים שיש סיכוי רב יותר להצליח בקידום שלהם. לזאת יש להוסיף גם בניית קישורים והשקעה תקציבית גדולה ועקבית – כדי להצליח להתחרות עם חברות הענק של תחום זה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here