נחלים שאתם צריכים לבקר בזמן הטיול בים המלח
קרדיט deadsea.com

ים המלח הוא אחד המקומות הקסומים שיש לנו בישראל, והוא מציע חווית בטן-גב מושלמת עם המים הנעימים והמיוחדים ובתי המלון המפנקים. אבל לא חייבים רק לשכב כל הזמן על הגב בזמן הטיול שלכם בים המלח – אם אתם רוצים לצאת, לטייל ולחקור את האזור הקסום הזה, כדאי לכם לקפוץ לאחד הנחלים בים המלח!

במרחק נסיעה קצר מהים תוכלו למצוא טיולי נחלים מהממים, מאתגרים ומהנים שישלימו לכם את החופשה! איגדנו עבורכם כמה אופציות מצוינות >>

נחל ערוגות

נחל ערוגות הוא נחל נפלא במרכז מדבר יהודה, שאורכו הכולל הוא כמעט כ-50 קילומטרים. מדובר על נחל גדול ומרשים, שלאורכו אפשר להבחין במספר נביעות מרהיבות. בסיום המסלול תמצאו מפל מדהים, ששופע מים לאורך כל השנה. אם תמשיכו עוד קצת, תגיעו לשלוש בריכות צלולות שניתן להיכנס ולשחות בהן, ואף תמצאו מגלשות מים טבעיות. ישנם מספר מסלולים המשלבים את נחל ערוגות, בדרגות קושי שונות, כאשר המסלול העיקרי הוא מסלול לא מעגלי שאורך כ-4 קילומטרים (בערך חמש שעות) ומתאים לכל המשפחה. נחל ערוגות מתאים לטיול בכל עונות השנה!

נחל אוג

נחל אוג הוא אחד הנחלים הגדולים שנמצאים בסביבת ים המלח, וקיבל את שמו בשל שיחי האוג הקוצניים הנפוצים בנחל זה. נחל אוג הוא מסלול נהדר ופופולרי למשפחות – הוא מעגלי, לא קשה מדי אך עדיין משלב אתגריות וכיף. המסלול נמשך לאורך שלושה קילומטרים של הליכה קלילה, המשלבת אלמנטים הרפתקניים כמו סולמות גבוהים ונקיקים צרים. מומלץ להתרחק ממנו בימי הקיץ החמים, אך בשאר עונות השנה הוא יכול להיות נפלא.

נחל פרת

שמורת עין פרת מציעה יום טיול נהדר ויפייפה עם הליכה נעימה ומצוקים מרשימים. הביקור בנחל כולל את מעיין עין פרת שופע המים (שבעבר שימש כמקור מים הכרחי עבור העיר יריחו), נחל זורם ומספר בריכות טבעיות אליהן ניתן להיכנס. בנחל תמצאו גם את מנזר פארן (או בשמו האחר, חריטון), שנותן נקודת מבט היסטורית לאורח החיים של הנזירים במדבר יהודה. המסלול הראשי הוא מסלול לא מעגלי האורך כשבעה קילומטרים, ורמת הקושי שלו בינונית. תוכלו לבקר בו בכל עונות השנה. ישנו מסלול מעגלי קצר יותר, למי שמחפש מסלול קליל.

נחל דרגה

נחל דרגה הוא נחל שזורם מצפון מדבר יהודה לכיוון לים המלח ונחשב לנחל הגדול מנחלי מדבר יהודה. הוא זורם בין מצוקים גבוהים, תלולים ומרשימים, ועובר בריכות מים רבות. לנחל דרגה אפשרות לשני מסלולים: הראשון הוא נחל מורבעת, מסלול מעגלי בינוני-קשה שיכול להתאים למשפחות, וכולל ביקור ב"מערת מורבעת". השני הוא נחל דרג'ה,  מסלול קשה, מסוכן ומאתגר המיועד למיטיבי לכת בלבד. מסלול זה כולל שבילים צרים, ודורש ירידה בין מפלים ובין סלעים. הוא אורך כשבעה קילומטרים ונמשך יום טיול שלם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here