תמונה מ-canva

טיול בחו"ל הוא החופשה האולטימטיבית, אך גם בטיול במקומות חדשים אנחנו חשופים לסכנות ולפציעות. במקרה המצער שבו אתם או אהוביכם נפצעים במהלך שהייה מחוץ לארץ, יש מה לעשות בנידון – וזה מתחיל בפנייה לעורך דין לנזקי גוף

רכשו ביטוח נסיעות לפני היציאה לחו"ל

אי אפשר לדעת באילו סכנות אנחנו עלולים להיתקל בכל פינה של העולם, ולכן מטיילים רבים דואגים לבטח את עצמם בביטוחי נסיעות לחו"ל כדי שלא יצטרכו לדאוג בנושא. הביטוחים הרגילים שלנו מטעם קופות החולים והעבודה אינם תקפים מחוץ לגבולות הארץ, ולכן תשלום נוסף על ביטוח לחו"ל בדרך כלל מכסה את ההוצאות של מקרי פציעה בחו"ל או במקרה הטוב – משלמים על ביטוח שלא מממשים.

סוגי הביטוחים הקיימים לנסיעות לחו"ל כוללים בתוכם גם פעילויות מיוחדות – אם אתם נוסעים למטרת פעילויות ספורט ייחודיות כמו סקי או טיפוס הרים, מומלץ לוודא שאתם רוכשים ביטוח המכסה את הציוד שלכם וגם את הסיכון שתיפצעו במהלך הפעילות.

בכל אופן הביטוח הבסיסי לנסיעות נועד לעזור לכם לקבל עזרה מיידית גם בחו"ל ואת היכולת לשלם עליהם. הביטוח הזה אינו שירות משפטי המאפשר לכם לקבל פיצויים מגורם שעלול להיות אחראי לפציעה שלכם, ולשם כך יש לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף.

תגובה ראשונית ומהירה לפציעה

אם חס וחלילה אתם או מישהו שחשוב לכם נפצעים בחו"ל, חשוב להגיב מהר למצב כדי לפתור את המשבר במהרה וגם כדי להגדיל את הסיכויים שלכם לקבלת פיצויים בהמשך. חשוב מאוד שתתעדו הכול, החל בזמן הפציעה והמקום בעולם וכלה בתיעוד חזותי בדמות תמונות או סרטונים. אם אתם חושבים שלא תצליחו לעשות זאת בעצמכם, כדאי לבקש ממישהו סביבכם שיעזור לכם לתעד, ואם מדובר באדם זר אל תשכחו לבקש את פרטיו כדי ליצור איתו קשר בהמשך.

הגשת תביעת נזקי גוף – כיצד עושים זאת?

בין שנפצעתם בחדרכם במלון או במסעדה כלשהי בחו"ל, כדי לדעת כיצד להגיש תביעת נזקי גוף כדאי לפנות לעורך דין מנוסה בתחום, שיעזור לכם לממש את הזכויות שלכם. לכל מדינה יש חוקים ודינים שונים, וגם אם אתם מכירים מעט את הדין בארץ אתם עלולים להסתבך בבירוקרטיה של מדינות זרות. כאן עורך דין לנזקי גוף יעזור לכם – הוא יבדוק בשבילכם כיצד אפשר להגיש את התביעה אל מול הגורם הרלוונטי. 

עורך דין מקצועי גם יוכל להעריך את הפיצויים שאתם יכולים להיות זכאים להם, וגם לעזור לכם להבין את מי מהגורמים אתם צריכים לתבוע מלכתחילה. למשל, במקרים של רשלנות רפואית הנעשית בבית חולים בחו"ל אתם יכולים להיות זכאים לפיצוי ולמיצוי הזכויות שלכם, אך התהליך שונה מהגשת תביעה בנושא בארץ ותצטרכו את הידע והניסיון המקצועיים של עורך דין בתחום.

כדי להגיש את התביעה, עורך הדין ואתם תאספו את כל המסמכים הרלוונטיים בנושא – היסטוריה רפואית, תיעוד של המקרה הכולל רישומים רפואיים מחו"ל וגם מהארץ, תמונות, סרטונים ועדויות מקומיות אם יש, וכל מסמך המוכיח את חומרת הפציעה, מיהו הגורם האחראי לפציעה וכיצד היא משפיעה עליכם בחיי היום יום. חשוב שלא להתמהמה בתהליך הזה, משום שבחו"ל עלולות להתרחש פציעות הגורמות לאובדן כושר עבודה או לנזק בלתי הפיך, וככל שתמהרו לממש את זכויותיכם כך תוכלו להתקדם הלאה מהתקרית וגם לקבל את מה שמגיע לכם כדי לשמור על אורח חיים נורמטיבי ככל האפשר.

סיכום

עניין הפציעות בחו"ל הוא מורכב יותר בשל הביטוח המכסה אותנו וגם בשל ההתמודדות עם רשויות זרות, ולכן כדאי לפנות בהקדם לייעוץ מעורך דין מתמחה בתחום, שיעזור לכם להבין את מי אתם יכולים לתבוע וכיצד תוכלו לממש את הזכויות שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here