צילום: יחצ חול

עונת הנסיעות בעיצומה – בין אם חופשות בארץ או בחו"ל, נופש קצר בארץ או סופ"ש קצר באחד האיים ביוון – אז……האם כבר ארזתם? באיזו מזוודה? אחת הדילמות בנושא היא כיצד לבחור מזוודה לחופשה? ומה לארוז, וזו לא תמיד משימה קלה – כל גרם יכול לעלות לנו יותר.

ירדן וקס מנכ"לית חברת סמסונייט ישראל, מעניקה מספר טיפים ועצות לאורזים לחופשות:

1. בחרו את המזוודות העמידות ביותר – כיום גם מזוודות רכות, עשויות פוליאסטר, עמידות מפני פגיעות ויהיו שיאמרו גם נוחות יותר. למזוודה רכה כיסים חיצוניים, אלמנט נוח מאוד המגדיל למעשה במעט את נפח המזוודה. כאמור אלמנט המאפשר נוחות וזמינות לארוז בתאים אלה, למשל במזוודת טרולי עליה למטוס – את הנדרש לצורך הנסיעה – ניירת ומסמכים וכיו"ב.

בהנחה שאלה הם פני הדברים והנכם נוסעים בתדירות גבוהה, גם אם לפרק זמן קצר, כדאי מאוד יהיה להשקיע במזוודות טרולי עם הרחבה לנפח – אפשרות זו קיימת הן במזוודות טרולי עליה למטוס קשיחות (הנסגרות עם רוכסן) והן כמובן במזוודות רכות. ההרחבה מאפשרת הגדלה של 25% בנפח, ואף ייתכן כי הנפח המוצע יספק הנוסע לנסיעה קצרה.

2. מזוודה עם נעילה – בהחלט מומלץ לרכוש מזוודה עם מנעול קומבינציה מובנה, כולל TSA (מתאימות לבידוק בטחוני), אם בטעות ננעלת המזוודה, ברשות מספר רב של מערכות ביטחון במדינות שונות ברחבי העולם מפתח מאסטר, הפותח את המנעול ללא פגיעה במזוודה.
מזוודה עם מנעול מיועדת להגן על חפצים יקרי ערך, וגם כדי למנוע הכנסה של דברים אסורים ע"י צד שלישי ללא ידיעת בעליה. מנעול במזוודה מהווה בעצם עוד מנגנון הגנה על הכבודה.

3. יש חשיבות לצבע המזוודה – ענף התיירות והנסיעות גדל משנה לשנה. מספר הטיסות בישראל גדל בצורה חדה. – מדי יום כ- 500 טיסות ממוצעות ליום כמספר הנוסעים הממוצע הוא כ 100,000 איש. ללא ספק כל מזוודה צריכה לבלוט היום בשטח ועל מסלול המסוע. יצרניות המזוודות משיקות מדי שנה שתי קולקציות חדשות לכל סוג מזוודה – קשיח או רך, קולקציות המוכתבות ע"פ האופנה העולמית והצבעים הרווחים לעונה. לא רק לנסוע בשיק אלא גם לזהות המזוודה במהירות שיק (😊.

4. למה כדאי לשים לב – במזוודות רכות חשוב לבדוק היטב את סוג הבד. מומלץ מאוד בד פוליאמיד/פוליאסטר עם סיכוך סיבים גבוה הן לחוזק והן לדחייה של נוזלים. כמובן לבדוק גם את איכות הגלגלים וסיבובם. במזוודות קשיחות החומר המומלץ והחזק ביותר הוא הפוליפרופילן; חסרון קל הוא משקל החומר. זה המקום לציין את טכנולוגיית ה- CURV – – טכנולוגיית חומר זה הייתה רשומה כפטנט עד לא מכבר. זוהי סגסוגת חומר קשיח בדחיסות רבה היוצרת חומר זה הנחשב גם חזק, גם קל מאוד וגם כפועל יוצא משליך על משקלי הכבודה והוצאות נלוות למשקלים.

5. שימו לב גם לרוכסן – ככל שהרוכסן דק יותר הוא פגיע יותר . עדיף לקנות מזוודה עם רוכסנים עבים.

6. גלגלים למזוודה – מומלצת מזוודות עם 4 גלגלים (או 4 גלגלים כפולים) , שדרוג הנוחות בנסיעה בצורה יוצאת דופן, כשהמזוודה יציבה יותר.

7. תווי תקן אירופאיים – ע"פ תו תקן זה, אם מאושר על ידי האיחוד האירופאי, זהו ללא ספק החותם כי מדובר באישור המחמיר והקפדני ביותר על כך כי החומר הוא הקשיח והבטיחותי ביותר, כמו-כן ללא PVC (אקסטרה בטיחות בעבור מזוודות לילדים).

8. משקל – חברות התעופה בהחלט מרווחיות מנושא משקלי המזוודות, מה שמאפשר להן לגבות כספים על החרגות. זו הסיבה לחברות הטובות בשוק, המייצרות מזוודות קלות ביותר ובכך נמנעים הנוסעים משלם תעריפי החרגה.

6. אריזה נכונה ונבונה – לפני שמתחילים "לזרוק" דברים למזוודה חשוב לערוך רשימה מה מומלץ לארוז. חשוב לבדוק מזג אויר ליעד. להכניס גרביים בתוך הנעליים. כדאי גם מאוד לשים בנעליים מטענים ועוד פרטים קטנים הכרחיים, כך גם נשמר הסדר וגם גם נחסך מקום במזוודה. מומלץ לארוז את הדברים הכבדים בתחתית המזוודה ליד הגלגלים – שומר על יציבות ומונע מהגלגלים להתבלות, חולצות טישרט – מומלץ לגלגל אותם. מוצרי טואליטיקה תמיד מומלץ להשים בשקית עם סוגר אוטם ולהדביק בנייר דבק שקוף המכסה ליתר ביטחון.

7. טיפ אחרון – מומלץ תמיד לארוז סט ביגוד גם בתיק הנלווה אליך לטיסה למקרה של עיכוב המזוודה.

חופשה נעימה ובטוחה .

צילום: יחצ חול
צילום: יחצ חול
צילום: יחצ חול

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here