המדריך למטייל בגיל השלישי
קרדיט: הגיל השלישי

הגיל השלישי הוא פתח לאפשרויות רבות – פעילויות חברתיות, פיתוח תחביבים וטיולים בשבילי הארץ ובעולם. רבים מהמטיילים בני הגיל השלישי שמעוניינים לשמור על עצמאות מיטבית בעת הטיול יודעים היטב שעליהם לתכנן מראש את המסלול, להשתמש בטכנולוגיה ולהצטייד במספר אביזרים שיקלו על החיים (ובעיקר על התנועה). הנה כמה טיפים שימושיים שיהפכו את הטיול לנעים וגמיש יותר לכם ולסביבה. 

תכנון מראש – אין מקום להפתעות 

טיול מצריך היערכות מקדימה – תכנון המסלול, נקודת יציאה, נקודות עצירה לתדלוק ולמנוחה ונקודת חזרה. נוסף על כך חשוב לתכנן מבעוד מועד נקודת "לחידוש מגע" אם חלילה נקלעים לצרה הקשר אובד ואין קליטת תקשורת סלולארית במקום – נקודה לחידוש מגע תהיה נקודה על שביל או על דרך ראשית. אם הינכם מכירים היטב את המקום שבו תטיילו תוכלו לקבוע אותה בעצמכם – אך אם לא – מוטב להתייעץ עם מדריכי דרך או עם תושבים מקומיים ולוודא שישנו מישהו נוסף באזור שיודע על טיולכם. 

שימוש בטכנולוגיה 

כיום יותר מתמיד קל לטייל – מפות זמינות בטלפונים הניידים גם ללא תקשורת וחיפוש קצר במרשתת יקרב אתכם לכל מה שתחפצו. היעזרו בטכנולוגיה, שלחו את מיקומכם בלחיצה על מפה דיגיטלית, צלמו את מקום החנייה – אם חלילה תשכחו אותו או שתאבד דרככם, היעזרו בחישובי המפות כדי לתכנן את הדרך, את העצירות, את מקומות המנוחה ואת נקודות הריענון. 

שימוש בעזרים להקלה על ההליכה 

עם השנים יכולות רבות נפגעות וביניהן יכולת ההליכה, אנחנו חדים פחות ומועדים לנפילות. בטיולים ובפרט בתווי שטח מעוקל, בדרך בה ישנן מהמורות רבות, בורות, אבנים, בולי עץ ועקומות מומלץ להצטייד במקל הליכה איכותי, שיתמוך בכם, יקל עליכם וישמור על יציבות הגוף. כיום המבחר עשיר – ניתן לבחור במקל הליכה עם כיסא ותאורה, שיקל עליכם וישמש גם כמושב למנוחה. לחילופין ניתן לבחור במקל הליכה עם פנס ואזעקה, כך שתוכלו להפעילו בעת מצוקה – מקל קל משקל, מתקפל, מגיע עם רצועת יד וניתן לכיוון לנוחות מרבית, האזקה המובנית בו נשמעת בעוצמה של עד 1000 דציבל – אביזר חובה לכל מטייל באזורים מרוחקים עם ליקויים בתקשורת סלולארית. 

להקל על הנסיעה 

בעת הזקנה פעולות יום יומיות רווחות כמו כניסה ויציאה מהרכב הופכות למורכבות יותר. זו הסיבה שרבים עשויים לצמצם את הנסיעה ברכב ככל הניתן כדי להימנע מכאבי ברכיים או ממאמץ מיותר. שוחרי הטיולים יכולים להיעזר במספר אביזרים שיקלו עד מאוד את הכניסה והיציאה מהרכב בין אם מדובר על ידית נתלית על חלון הרכב ומאפשרת אחיזה נוחה ללא החלקה בעת הקימה ממושב הרכב ובין אם מדובר על כרית מושב מסתובבת ב-360 מעלות להקלה על היציאה מהרכב או בכרית לישיבה נוחה לשמירת תנוחת קשת עמוד השדרה. בדרך זו תהפכו "לקלים" יותר, תוכלו לנוע ביעילות אך החשוב ביותר – תוכלו לשמור על העצמאות!

הכותבת היא סמדר איתן מומחית לשיפור איכות החיים של בני הגיל השלישי ובעלי קשיים בתפקוד, בעלת חנות מקוונת לשיווק עזרים יום יומיים באיכות מעולה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here