יש לי ביטוח בריאות - מדוע צריך גם ביטוח נסיעות?
קרדיט pixabay.com

היום כבר ידוע כי ביטוח נסיעות לחו"ל הוא בעיקרו ביטוח בריאות, שנועד לספק לנו מענה במקרה שנזדקק לשירות רפואי בעת שהותנו במדינה זרה: בעקבות תאונה, פציעה, תחלואה או החמרה במצב רפואי קיים.

אולם חשוב להבין כי ביטוח בריאות וביטוח נסיעות לחו"ל הם שני מוצרים שונים, ולכן בכל נסיעה לחו"ל יש לרכוש ביטוח נסיעות, גם אם ברשותנו ביטוח בריאות.

ביטוח בריאות פרטי – רשת ביטחון רפואית בארץ

כדי להבין מדוע גם בעלי ביטוח בריאות זקוקים לביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב להבין את מהותו של ביטוח הבריאות. ביטוח בריאות נועד בראש ובראשונה להעניק לנו כיסוי ביטוחי למצבי קטסטרופה רפואית: השתלת איברים, מחלה קשה, ניתוח או טיפול רפואי, הזדקקות לתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות הממלכתי ועוד. במצבים אלו עלות השירות / הטיפול הרפואי עלולה להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים בחודש ואף יותר וביטוח בריאות פרטי מאפשר לממן זאת.

נוסף על כך, ניתן לרכוש במסגרת הביטוח כיסוי לשירותים רפואיים שונים, במצבי שגרה, כגון: בדיקות שלא במסגרת אשפוז, התייעצות עם רופא מומחה, שירותי רפואה משלימה ועוד. השירותים ניתנים במסגרת פרטית, מה שמאפשר ליהנות מזמינות גבוהה של תורים, אפשרות לבחור את הרופא המטפל, גישה לטכנולוגיות מתקדמות ברפואה ועוד.

ביטוח הבריאות נרכש במדינה שבה אנו מתגוררים ושבה אנו צורכים את שירותי הבריאות השוטפים שלנו. כדי ליהנות מהכיסוי הביטוחי עלינו לשלם מדי חודש את דמי הביטוח (פרמיה).

ביטוח נסיעות לחו"ל – הגנה רפואית בעת השהות בחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל מעניק לנו הגנה למקרי חירום רפואיים שאירעו לנו בעת שהותו מחוץ לגבולות הארץ. הוא נרכש לתקופה מוגדרת ובהתאם ליעד הנסיעה. כתיירים במדינה זרה, עלותם של שירותים רפואיים עשויה להיות גבוהה במיוחד, גם אם מדובר במקרה רפואי קל. יתרה מכך, במדינה זרה אנו לא מכירים רופאים, בתי חולים או מוסדות רפואיים אחרים, ובשעת חירום אנו עלולים למצוא עצמנו אובדי עצות.

רכישת ביטוח נסיעות מעניקה לנו כתובת שאליה נוכל לפנות בכל מקרה חירום רפואי בחו"ל. חברת הביטוח תוכל להפנות אותנו לגורמים הרפואיים הנדרשים, לטפל בהליך הבירוקרטי הנדרש כדי לקבל טיפול רפואי ולהשתתף במימונו באופן מלא או חלקי. במקרים קיצוניים, חברת הביטוח תסייע באיתור, בחילוץ ובהטסה רפואית של המבוטח ארצה ואף בהטסה גופתו, חלילה.

אכן, ביטוח נסיעות לחו"ל כולל גם מרכיבים נוספים, כמו ביטוח כבודה (למקרה של גניבה, אובדן או איחור בהגעת מזוודה), או ביטוח לציוד מיוחד (טלפון נייד, טאבלט, מחשב נייד, אופניים וכו'). אך בעיקרו הוא כולל כיסויים למצבים רפואיים, שעלותם יכולה להאמיר למיליוני שקלים עבור תייר בחו"ל.

דאגו לבריאותכם – בארץ וגם בחו"ל

גם אם ברשותכם ביטוח בריאות, זכרו שהוא לא יעניק לכם כל כיסוי ביטוחי בזמן שהותכם מחוץ למדינה. לקראת כל נסיעה לחו"ל (חופשה משפחתית, נסיעת עסקים, טיול תרמילאים וכו'), עליכם לרכוש ביטוח נסיעות המותאם לאופי נסיעתכם ולמצבכם הרפואי. לאור חשיבות הכיסויים למצבים רפואיים, כדאי ואף רצוי לרכוש את ביטוח הנסיעות מחברת ביטוח המתמחה בתחום ביטוחי הבריאות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here