אסף חילו - אמסטרדם או סנטה תרזה - מה יותר מומלץ לצעירים?
קרדיט: צעירה באמסטרדם (pixabay)

מומחה לתיירות בינלאומית, אסף חילו, סוקר את שני היעדים המובילים בקוסטה ריקה והולנד, מראה את התמודדות המדינות עם הקורונה ומציג את היתרונות של כל יעד. הקרב על ליבם של הצעירים עובר דרך אווירת החופש והשחרור, שני יעדים תיירותיים מוכרים ומשמעותיים הינם אמסטרדם וסנטה תרזה.

אסף חילו: "אמסטרדם וסנטה תרזה מתחרים על לב הצעירים"

הישראלים רוצים את הנופש שלהם בחזרה, עם התקדמות מעוררת גאווה כאן בישראל בכל הקשור להתמודדות עם הקורונה וחיסון האוכלוסייה – ישראלים רבים מחפשים את היעד הבא שלהם, בניהם צעירים רבים המחפשים לנצל את התקופה המיוחדת בחייהם.

מומחה לתיירות בינלאומית וישראלית, אסף חילו, רואה בצעירים מחכים לרגע החזרה לחופשה בחו"ל: "למרות שהמבוגרים חוסנו קודם, דווקא לצעירים בוער יותר לטוס לחו"ל, זו תקופה של שחרור והנאות בחייהם והם רוצים לנצל אותה".

נסקור את שני היעדים החמים בקרב ראש בראש: אמסטרדם (הולנד) וסנטה תרזה (קוסטה ריקה).

חופשה באמסטרדם

על אף היותה של בירת הולנד, אמסטרדם, מתאימה למשפחות וזוגות – צעירים רבים טסים אל הולנד כדי ליהנות מאווירה משחררת, הכוללת בין היתר קופי שופס ואוכל המתאים לכל תייר.

בהולנד אטרקציות רבות החל מרובע החלונות האדומים, מוזאונים מרתקים, בית אנה פרנק (מתאים יותר לאווירה שונה מטיול צעירים נפוץ), מסעדות טובות וכמובן חיי לילה הידועים של אמסטרדם הזוכים לתשבחות בקרב תיירי העולם כבר שנים רבים.

אמסטרדם מציעה מלונות בכל הרמות, צעירים רבים יעדיפו להשתכן בהוסטל או בדירות להשכרה יומית בהתאם לתקציבים נמוכים יותר.

גם בחודשי הקיץ החמים הטמפרטורה באמסטרדם קרירה, מה שמוביל צעירים רבים לכוון לחודשי הקיץ כדי להימנע מטמפרטורה מקפיאה בחודשי החורף.

אסף חילו ממליץ על אמסטרדם לצעירים: "חשוב לדבר על הפיל שבחדר, צעירים רבים מגיעים לאמסטרדם בעיקר בגלל הקופי שופס והחלונות האדומים. בתחילת השנה עיריית אמסטרדם בחנה אפשרות לאסור על תיירים להיכנס לקופי-שופס, הדבר עלול להרחיק צעירים רבים וגם להפוך את אמסטרדם ליעד הרבה פחות אהוב על תיירים ובניגוד לקו המחשבה הנוכחי של הרשויות. השילוב של חיי יום מהנים וחיי לילה משוחררים, מובילים צעירים רבים אל העיר ההולנדית".

חופשה בסנטה תרזה

סנטה תרזה בקוסטה ריקה, היא מוקד עלייה לרגל לגולשי גלים ומשמעות הדבר שהיא מוקד עלייה לרגל עבור צעירים רבים.

כאזור המתמחה בענף הגלישה, בעיירת החוף ניתן למצוא חוף יפיפה, אזורי טבע ייחודיים, סיורי צליליה, ספורט ימי מגוון והנאה ימית ברמה גבוהה.

גם בפעילויות היבשה סנטה תרזה מציעה למשפחות וצעירים רכיבה על סוסים, השכרת אופניים, טיול טרקטורונים, פרקים ושמורות טבע, פאבים מבוקשים וחיי לילה הכוללים מסיבות על החוף ובאזורים רבים באזור.

האם סנטה תרזה נותנת פייט לאמסטרדם בקרב הצעירים, אסף חילו לא שולל: "אמסטרדם וסנטה תרזה מזמינות צעירים רבים מכל העולם, לסנטה תרזה יש יתרון על אמסטרדם והוא הפעילות הימית שלא קיימת באמסטרדם, כאשר שייט ונחלים אינם נחשבים כפעילות ימית ולא מושכים צעירים. ניתן לאמר בזהירות כי אם הקופי שופס ההולנדיים יסגרו בפני תיירים, סנטה תרזה עשויה בהחלט לעקוף את אמסטרדם באופן יחסי מבחינת הביקוש בקרב צעירים"

כיצד הולנד מתמודדת עם הקורונה?

בימים אלו הולנד מתמודדת עם גל תחלואת קורונה שלישי עם נתוני הנמצאים בעלייה בימים האחרונים.

אל מול המאבק בתחלואה ההולנדית, נכון לנתונים הנוכחיים ההולנדיים מתקרבים ל 5% חיסון לקורונה בשתי מנות בקרב כלל האוכלוסייה.

אסף חילו על הצפי העתידי לחופשה בשטחי הולנד: "נכון ליום זה הולנד מיישרת קו עם ספרד ומחייבת אזרחים של מדינות שאינן מהאיחוד האירופאי ועוד מספר מדינות בודדות נוספות, לבידוד של 10 ימים, דבר שלא משתלם לחופשה בשלב זה. בדיקה נוספת בעוד מספר חודשים ככל הנראה תגלה תמונה טובה יותר ותאפשר לכם ליהנות מאמסטרדם בבטחה".

כיצד קוסטה ריקה מתמודדת עם הקורונה?

נתוני הקורונה מקוסטה ריקה אינם מתקבלים בצורה רציפה וקשה לבחון את גלי הקורונה, בהתאם להערכות קוסטה ריקה עדיין מתמודדת עם עלייה מסוימת במספר המאומתים לקורונה, אך מנגד הצליחה להאיץ את החיסונים בנתון טוב יותר יחסית ליעדים תיירותיים רבים בעולם ומעל ל 4% חיסון לקורונה בשתי מנות. אסף חילו עם תחזית תיירותית לחופשה בשטחי קוסטה ריקה: "גם עבור סנטה תרזה, ההמלצה היא להמתין מספר חודשים וככל הנראה ליהנות מבטיחות בריאותית טובה יותר".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here