לשינוע מטענים חורגים, נדרשת מיומנוות מיוחדת
קרדיט תמונה FREEPIK

הובלה של ציוד כבד היא תחום ייחודי המצריך רמה גבוהה של מיומנות, ניסיון וכלים ייחודיים. בין אם מדובר בציוד חריג הנדרש עבור ענף האנרגיה, התשתיות או ענפי תעשייה אחרים, חשוב לעשות את הפרויקט עם חברה בעלת ניסיון עשיר המחזיקה בכל האמצעים הדרושים, כגון מנופים, נגררים ומשאיות, ויודעת לבצע את הפרויקט על הצד היעיל והבטוח ביותר.

לא משחק ילדים

אם תקלידו בגוגל את הביטוי "חברות הובלה" ואפילו "חברות הובלה לציוד כבד" תגיעו עד מהרה לתוצאות רבות. יחד עם זאת חשוב להבין שלא כל החברות מסוגלות או אפילו מורשות להוביל ציוד חריג וכבד, ולכן יש לברר היטב שמדובר בחברה בעלת אנשים מוסמכים להובלות כאלו אשר יש לה ממליצים רבים בתחום ושנים ארוכות של ניסיון, שגם מספקת לכם שירות אישי בשקיפות מלאה.

אין ספק כי הובלת ציוד כבד הינה תהליך מורכב, כאשר ההיבטים משתנים בין ההובלות. החברה המבצעת את הפרויקט צריכה להיות בעלת הבנה מעמיקה, להחזיק כלים מתאימים וכן ידע לגבי מענה נכון ובטוח לכל גודל של מטען, לכל משקל או צורה, כאשר לוקחים בחשבון את כלל המרכיבים של בטיחות, סגירת פינות מול הרשויות וכדומה. כך ניתן להבטיח שההובלה תעבור על צד המוצלח והבטוח ביותר ויימנעו נזקים עקב טעויות מיותרות שעלולים להגיע לסכומי כסף בלתי מבוטלים.

למעשה הובלה של מטענים חורגים מתחילה בתכנון מדוקדק עוד הרבה לפני ההובלה עצמה. ישנם פרוטוקולים ותקנים שחשוב להתייחס אליהם העוסקים בין היתר בבטיחות הטעינה של המטען, ההובלה והפריקה שלו. כמו כן ישנן דרישות של משרד העבודה לגבי בטיחות וגהות, ולכן גם אם לוחות הזמנים שלכם צפופים חשוב שתפנו לחברה המתמחה בתחום מבעוד מועד.

התיאום של כל הפרטים הקשורים בהובלה כזו מצריך לפחות כמה ימים, לרבות הערכת צרכי ההובלה בשטח, בחירה של אמצעי ההובלה מתאימים כמו נגרר או משאית, ציוד הרמה וכדומה. בד בבד אנשי בטיחות ובקרה מטעמכם שמכירים היטב את הציוד שצריך להוביל על הרגישויות שלו, נותנים את דעתם. מעבר לכך, החברה תדאג לכל הקשור במנופים או אמצעי הנפה אחרים לפי עומס ומשקל כגון משאית עם מנוף להרמה והורדה של הציוד, ועוד משאית לצורך ההובלה עצמה.

לבסוף, יש לציין כי העלויות של הובלת מטענים חורגים אינן קבועות ומושפעות מהמשקל ומכמות מקומות הציוד הנדרש להעברה, ממרחק בהובלה והאמצעים הנדרשים. כמו כן העלויות מושפעות מפרמטרים כמו אריזת הציוד, סוגיית הביטוח ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here