קרדיט FREEPIK

ניתן לומר כי מרבית האנשים במדינת ישראלים מעדיפים לקנות אופנוע יד שניה בעקבות החיסכון השקעה הכספית אשר טמונה ברכישה מסוג שכזה, שכן ישנם דברים חשובים שיש לבדוק טרם ביצוע הרכישה על מנת להבטיח כי אתם מבצעים את הרכישה האידיאלית והמתאימה ביותר עבורכם, תוך הבטחה של תחזוקה לאורך זמן ממושך ושימוש בטיחותי. במאמר הבא נציין מספר דגשים חשובים שיש להתייחס אליהם טרם ביצוע רכישת האופנוע שלכם מיד שניה.
איך תוכלו לבדוק את המנוע של אופנוע יד שנייה?

תחילה, ראו אופנועים יד שניה כאופנועים שעליכם לערוך עליהם מחקר מקיף – שכן אתם לא מכירים את האדם ממנו אתם רוכשים את האופנוע, שלא כמו חברה בעלת מוניטין ושם חזק אשר תעניק לנו ראש שקט. עליכם יהיה לבדוק את המנוע של האופנוע אשר אתם מעוניינים לקנות. שכן המנוע הינו אחד החלקים החשובים ביותר באופנוע עצמו, ועל כן הבעייתיות בתהליך בדיקתו הינה שלא ניתן לבדוק אותו באופן עצמאי אלא אם אתם מחזיקים ברקע טכני מסוים – שכן ברוב המוחלט של המקרים מומלץ לפנות לשירות של מוסך מקצועי. חשוב לציין כי במידה ואתם חושדים ומפקפקים בטיב איכות המנוע של האוטו אותו אתם מעוניינים לרכוש, מומלץ כי תוודאו את המצב ותקחו את האופנוע לבדיקה מקיפה וכללית במוסך מקצועי ואמין. הקפידו לשים  לב כי במידה ותרכשו אופנוע בעל מנוע תקול, ניכר כי החלפתו כרוכה בהשקעה כספית לא קטנה כלל.

על מה עוד מומלץ להסתכל טרם ביצוע רכישת אופנוע יד שנייה

  • שלדת האופנוע – שלדת האופנוע הינה פרמטר נוסף שמומלץ לבדוק טרם רכישת האופנוע. חשוב לציין כי מדובר בבדיקה אשר לא ברת ביצוע באופן עצמאי גם כן, ורק בדיקה מקצועית הינה מומלצת והכרחית במצב זה. הבדיקה למעשה תכלול חיפוש ומציאה (במידה ויש) של שריטות, סדקים, קילופי צבע, נזילות וכן הלאה וכן הלאה. מגוון הסימנים הללו למעשה מצביעים על איכות האופנוע ועל כיצד טיפלו בו במהלך השנים – האם הוא עבר תאונות רבות, האם הוא נפל וכדומה. יש לציין כי אופנוע לקוי עשוי להיות בעל מחיר נמוך מאוד, אך מומלץ כי תחשבו מספר פעמים לפני שאתם רוכשים אופנוע שכזה, שכן קיימת האפשרות כי מדובר באופנוע לא בטיחותי. 

צמיגים – מעבר לביצוע בדיקה של המנוע והשלדה של האופנוע אותו אתם מעוניינים לרכוש, מומלץ כי תבצעו בנוסף גם בדיקה של צמיגי האופנוע – האם מדובר בצמיגים אשר תואמים למידות הרשומות ברישיון בהתאם להוראות היצרן? האם מדובר בצמיגים ישנים או שלמעשה הם נראים יבשים ומשומשים יתר על המידה? נוסף על כך, מומלץ כי תערכו בדיקה נוספת של שאר החלקים הנגישים השונים שכן ביהים ידיות ורגליות – וודאו כי החלקים שלמים, נעים באופן חלק, אינם חורקים ופשוט עובדים בצורה חלקה ללא כל ליקויים ותקלות כאלו ואחרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here