לא טסים, מטיילים בארץ
מקור freepik

כן, לכולנו כבר די צפוף פה בארץ הקטנה הזו שבגלל הקורונה אי אפשר לצאת ממנה כמעט לשום מקום. כך, במקום לארוז את הבגדים במזוודה ולעלות על המטוס, עלינו לארוז את החלומות ולקפל אותם יפה על המדפים. אבל זה ממש לא אומר שאי אפשר לטייל בארץ, להיפך: דווקא בתקופת הקורונה חשוב לשמור על מצב רוח טוב, על פעילות גופנית, ולא להיתקע עמוק בתוך הכורסא והמחשבות. וישראל, למרות שהיא קטנה, מציעה כמה מסלולים שבהחלט יכולים להפתיע אתכם, עם הרבה נופים, הרפתקאות וימים של טבע ושלווה. רק לפני שאתם עולים על הרכב, זכרו להצטייד כמו שצריך לטיול.

טיולים מהסרטים בארץ

אז קודם כל, למי שחושב שאנחנו מגזימים, כדאי לדעת שבישראל יש כמה מסלולים שבאמת יצאו מתוך סרט קולנוע. רק למען הדוגמא, אפשר לצאת לטיול של כמה ימים המתחיל אי שם בגבול הצפון, מהמקום בו נכנסים לישראל נחלי הבניאס, הדן והחצבני. מכאן ממשיכים ברגל לאורך הנחל המתאספים לכדי הירדן, שזורם כיום יפה מאוד לאחר עוד עונה גשומה. ההליכה לאורך הירדן תביא אתכם לאינספור פינות חמד, תפגיש אתכם עם חיות בר ושלל סוגי עופות, ובהדרגה תביא אתכם דרך עמק החולה אל הירידות לכיוון הכנרת. כן, יש כאן כמה עשרות קילומטרים של מראות מרהיבים, כולל הירדן ההררי השוצף, אותם אפשר ללכת בניחותא או במהירות – כל אחד לפי טעמו. וזוהי רק דוגמא אחת מיני רבות אחרות.

איך מתכוננים לטיול כזה?

כדי שהטיול ילך על הצד הטוב שלו, ולא יהפוך לסרט רע, כדאי להיערך אליו בהתאם. קודם כל, כדאי לבדוק איזה ציוד הישרדות חסר לכם, בין אם מדובר באולר, פנס או מכשיר טלפון לווייני. ומלבד ציוד הישרדות, חשוב מאוד לבחור אזור בהתאם למזג האוויר באותה העונה, ולבחון כמה ימים קדימה שאין שרב שמתקרב. בנוסף, בדקו המלצות על מסלולים ברחבי הארץ, את היתרונות והחסרונות, אורך המסלול, אתגרים שיש בדרך, נקודות מרהיבות וכן הלאה.

מלבד זאת, אם מדובר בטיול יחסית ארוך, אין זה מומלץ לעשות אותו לבד, וגם לא הורה וילד לבד. עדיף שבטיול כזה מהסרטים יהיו לפחות שני מבוגרים אחראיים, כדי שבמידה וקורה משהו לאחד, השני יוכל לתפקד וליצור קשר. בכל מקרה, דאגו לעדכן אנשים הקרובים אליכם שאתם יוצאים למסע, קחו נשימה עמוקה וצאו אל הטבע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here