מקור: Pixabay

עבור המנוסים והנואשים שבניינו מדוחות חניה בת"א, תו חניה בעיר הגדולה נראה כמו חלום רחוק. אולם, אם אתם מתכננים לעבור לגור בעיר בקרוב, כדאי שתכירו את אפשרות הוצאת תו החניה המקומי!

 

למה זה רלוונטי דווקא לעכשיו?

ממש לא מזמן החלה העיר לאכוף מקרים בהם רכבים חנו במדרכות אדום-לבן, כחלק ממעין הסדר לא כתוב בין העירייה לתושבים. מחד, מעתה המדרכות יהיו בטוחות יותר להולכי רגל שלא ייאלצו להתמודד על מכוניות החונות עליה, אולם מאידך, בכל הנוגע לבעלי המכוניות – מדובר בהחלטה מאתגרת במיוחד בלשון המעטה, המחדדת עוד יותר את הצורך בתו חניה בת"א, המקל על מצאת חניה לתושבים.

 

מהו תו חניה בת"א?

תו חניה עירוני הינו תו חניה אישי אשר מוקנה לתושבי העיר ומאפשר חניה באזורים מיועדים ללא תשלום, כמובן באזורים המוסדרים לכך. כמו כן, אגף החניה בעיר יבטל לכם דוחות שנרשמו ב-60 הימים הקודמים להנפקת תו החניה, באזורי חניה מוסדרת. בנוסף, קיימים חניונים מסוימים שבהם בעלי התו יוכלו לחנות ללא תשלום בשעות הלילה, משבע בערב עד שמונה בבוקר, באזור החניה של המגורים.

 

 

 

למי מיועד כל הטוב הזה?

אז הזכרנו כבר את תשובי העיר, אולם בנוסף ולצד המגורים בעיר, תצטרכו להירשם כתושבים במשרד הפנים, להיות בעלי רכב, להירשם בארנונה כמחזיקי נכס העיר ולהחזיק רישיון בתוקף. גם שוכרי דירות בעיר זכאים לקבלת תו חניה זמני, בתמורה להצגת הסכם שכירות ובנוסף לעמידה בתנאים נוספים.

אגב, בדו"ח שפורסם ב-2015, צוין כי קיימים רבים שאינם תושבי העיר ועדיין משתמשים בתו החניה שיש ברשותם. לכן, נציין שוב כי תו החניה מיועד לתושבים בלבד, בלי יוצא מן הכלל.

 

ומה אם איני בעל\ת הרכב?

גם אם אין בבעלותכם רכב, עדיין קיימים מקרים בהם תוכלו לקבל תו חניה: במקרה שהנכם הילדים של בעל הרכב, במקרה שקיבלתם מהעבודה רכב או במקרה שאתם שוכרים רכב. אם אתם הילדים של בעל הרכב, תדרשו לספק הצהרה ייעודית חתומה ע"י עו"ד, אם קיבלתם רכב מהעבודה תידרשו לספק אישור ייעודי גם כן, ואם שכרתם רכב ל-7 ימים ומעלה, אתם רשאים להציג את הסכם השכירות החתום ע"י החברה.

 

האם תו החניה מתאים לכל האזורים בעיר?

ככלל, קיימים אזורים בהם חניה בתל אביב מותרת בשעות 17:00 עד 9:00 לתושבי האזור, להם יינתן בד"כ תו חניה אזורי. לכן, מומלץ לבחון את הסדר החניה הקיים בכל אזור בעיר, בטרם החניה.

 

האם יש צורך להחליף או לעדכן את תו החניה?

במידה ויש ברשותכם תו חניה זמני, יש לחדש אותו בהתאם לחידוש\המשך המגורים בעיר. בנוסף, במידה והתרחש שינוי באחד מן הקריטריונים לקבלת התו, למשל החלפת רכב או העתקת אזור מגורים, יש להגיש פניה חדשה ולהסיר את תו החניה הישן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here