מקור: Pixabay

החלום על חיים אחרים, רחוקים מהמרוץ, שכוללים בעיקר נסיעה על הכבישים היפים של היבשת, טיסות בין יבשתיות מרגשות וחוויות שילכו עם כל המשפחה לאורך שנים ארוכות הוא כבר מזמן לא חלום בלתי מושג. משפחות רבות בוחרות לקחת פאוזה מהחיים לרילוקיישן קצר, שאין לו יעד מסוים. המטרה: לנדוד, לחוות ביחד חוויות ולראות עולם. טיול ארוך בין יבשות.

לצד כל השאלות הברורות על תכנון הטיול, התקציב, הדינמיקה המשפחתית במהלך הטיול והיציאה מהשגרה, נשאלת השאלה הפרקטית הבאה: מה בעצם אורזים לטיול משפחתי כל כך ארוך? הבלוגים הרבים של משפחות מכל העולם שעשו את זה כבר מסגירים כמה עצות שוות במיוחד.

הגישה המינימליסטית – לארוז כמה שפחות

מינימליזם הוא כבר מזמן לא טרנד אלא דרך חיים לכל דבר והוא בא לידי ביטוי גם באריזה לטיול ארוך כל כך. המטרה היא לא לסחוב את כל הבית על הגב אלא לאפשר לכל אחד מבני המשפחה לארוז רק את הדברים שבלעדיהם הוא לא יכול לטייל, אלו שחשובים גם מבחינה פרקטית וגם מבחינה אישית ורגשית.

משפחות רבות שבוחרות באריזה מינימלית מגיעות לטיול עם תיק הולך אחד ותיק נוסע אחד לכל אחד מבני המשפחה, כאשר במידה ויש ילדים קטנים, הציוד עבורם נכלל בתוך תיק הגב של ההורה. כמה שפחות לסחוב, כך טוב יותר.

תכנון נכון מוביל לבחירה שקולה של מלתחה לטיול

יש הבדל משמעותי בין אריזה לסופשבוע אלגנטי בפריז ובין טיול ארוך שבו כל בגד שאתם סוחבים צריך לשמש אתכם. מה עושים כשעוברים בין יבשות ומזג האוויר יכול להשתנות דרסטית?

הסוד הוא בתכנון נכון. כך למשל אפשר לארוז לתחילת הטיול רק בגדים קצרים ובהמשך הדרך לרכוש מעיל וסריגים בחנות יד שנייה לקראת היעד הקר שמצפה לכם. כדאי לשמור על תיק קטן יחסית עם ביגוד בסיסי המתאים למזג אוויר חם וקר, כשלוקחים בחשבון עצירה מדי כמה ימים לכביסה במכבסה או בבית המלון.

בנוסף, יש מיזמים שונים במדינות רבות שמאפשרים החלפת בגדים. אתם מביאים את הבגדים שלא מתאימים לאקלים או לזמן הזה בשנה ויכולים למצוא פריטים חדשים להמשיך איתם בטיול.

צעצועים וספרים לכל אחד מהילדים – לרגעים קשים בדרך

חשוב לזכור שטיול ארוך כולל גם לא מעט נסיעות, לכן לצד הביגוד כדאי לארוז לילדים צעצועים וספרים שהם אוהבים במיוחד. מומלץ לערב את הילדים בבחירת הפריטים, מה שיחבר אותם יותר לרעיון הטיול ויגרום להם להבין שבסוף גם חוזרים הביתה.

מזכרת כזו מהבית תעזור לילדים בשעות קשות שבהן הגעגועים וחוסר הסבלנות מגיעים, בנסיעות ארוכות ובטיסות ובכל זמן אחר שבו צריך למצוא תעסוקה. הביאו לכל ילד כמה פריטים קטנים מהבית וזה יחסוך לכם לקנות צעצועים וספרים לאורך הדרך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here