מי מאתנו אינו אוהב לטייל בחיק הטבע, לכבוש ברגל את ההרים הגבוהים ולצפות בפריחה שברמת הגולן. פעולת ההליכה נראית לנו פשוטה למדיי, ואנו עושים אותה הרבה בחיי היום יום, אבל ישנם אנשים שעבורם המשימה הזו בלתי אפשרית. אנשים המתניידים באמצעות כיסא גלגלים זקוקים לסביבה מונגשת, והם אפילו לא מעזים לחלום על טיול בחיק הטבע. למרבה המזל, בשנים האחרונות עולה המודעות לצורך להנגיש את שבילי ישראל גם לנכים, והיום ישנם מסלולים מונגשים שמהם הם יכולים ליהנות ככל אדם.

טיול על גלגלים

אלה כמה מסלולים מונגשים יפהפיים ברחבי הארץ אשר כדאי להכיר:

  • דרך נוף גלבוע – לכל מי שמעוניין בטיול בצפון הארץ, בדרך נוף גלבוע ניתן למצוא מסלולים מונגשים וגם חניונים מסודרים ומקום לפיקניק. גם אם אתם נמצאים עם בן משפחה על כיסא גלגלים, אינכם צריכים ללכת רחוק כדי ליהנות מהנוף. בדרך נוף גלבוע יש תצפית גדולה שממנה אתם יכולים לתצפת על עמק יזרעאל, הר הכרמל ועוד.
  • הקרדו שבירושלים – הקרדו היה בעבר חלק מאזור מרכזי והוא התגלה במהלך חפירות ארכיאולוגיות אשר התבצעו לאחר מלחמת ששת הימים. במקום יש נגישות בינונית לכיסאות גלגלים וגם שירותים מונגשים.
  • שמורת עינות צוקים – השמורה נמצאת בדרום הארץ ויש בה בריכות קטנות ואזורים שבהם אפשר לערוך פיקניקים. השמורה כוללת גם מסלולים נגישים המתאימים לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים.
  • יער בארי – כל מי שאוהב את הפריחה האדומה והאביבית בדרום, מוזמן ליער בארי. באתר זה אפשר גם לתצפת על בעלי חיים שונים כמו צבים, צבאים ולטאות. בשמורה קיימים גם שבילים מונגשים, כך שכולם יכולים ליהנות מפריחת הכלניות בחודשי פברואר-מרץ.
  • יער בן שמן – יער זה הוא מעין ריאה ירוקה שאינה רחוקה מהעיר לוד. היער כולל חניונים ומסלולים מונגשים.
  • חופי הים – הים, כידוע, שייך לכולם. בימינו מרבית הטיילות בישראל מונגשות לכיסאות גלגלים, כך שאם אתם רוצים לצאת לטיול קצר ולא למסלול ארך, תוכלו בהחלט לבחור חוף ולטייל בו בנחת.

אלה רק כמה מבין המסלולים המתאימים לבעלי המוגבלויות ישנו מגוון רחב של מסלולים נוספים שחלקם אף כוללים ליווי של מדריך מקצוע. מסלולים אלה מראים לנו שאפשר לכבוש את הארץ גם בכיסא גלגלים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here