לחוצים לקראת טיסה? כך תורידו את מדד הלחץ

אין שאלה, טיול בחו"ל ללא ספק מהווה הבטחה, ומספיק שאדם קרוב יאמר לנו שהוא עומד לטוס בכדי שנקנא ונתחיל לתכנן בעצמנו את הטיסה הבאה. עם זאת, עבור רבים טיסה לחו"ל מהולה בחשש גדול, ולא כי סולדים מהמטוס עצמו, אלא פשוט כי לא אוהבים להיות עליו לאורך זמן. אם כן מה עושים? נעזרים במגוון טריקים יעילים:

פונים לאמונה

אמונה תמיד מסייעת לחוש יותר טוב ומסייעת להיתלות במשהו שגדול מאתנו. אי לכך אם אתם אנשים מאמינים, או אם אתם מבקשים להאמין במשהו שגדול ממכם, יש דבר אחד ופשוט שאינספור יהודים מבצעים לקראת הטיסה. במה מדובר? קריאת תהילים! תהילים מסייעים לחוש ביטחון, מזכירים שישנה ישות שגדולה מאתנו ומאפשרים לחוש סוג של שליטה בנעשה.

העניקו לפחד שם

אנשים רבים פוחדים מטיסות, אך אצל כל אחד מקור הפחד עשוי לנבוע ממקום שונה. יש אנשים שפוחדים מגבהים, יש אנשים שפוחדים ממקומות סגורים, יש אנשים שפוחדים מריבוי של אנשים, יש אנשים שפוחדים מהתרחקות מהאדמה וכדומה. אי לכך מוטב להבין מה בדיוק מפחיד ולהתייחס למקור הבעיה באופן פרטני ואף למצוא פתרונות נקודתיים. כך למשל ניתן לתרגל טכניקות של נשימה והרפיה, ניתן לתרגל טיפול קוגניטיבי התנהגותי וכדומה, כאשר חשוב ביותר להבדיל בין פחד מוצדק לבין חרדה שהיא בעיקר רגשית.

לצאת כנגד הפחד

חשוב להבין שברגע שאנשים חשים פחד הם צרכים לקבל החלטה האם הם נכנעים, או לחלופין עומדים אל מול הפחד. כיצד נעמדים מולו? צריך לקחת אוויר, לעלות על הטיסה ועם הנחיתה לסמן וי גדול – לחוש שניצחתם את הפחד, יצאתם נגד האינסטינקט והוכחתם שאומנם קיים בכם פחד, אך גם תעצומות נפש.

היצמדו לפרספקטיבה

הרבה אנשים שמפחדים לעלות על טיסה פשוט מתעלמים מהעובדות, ועל כן חשוב לחזור לסטטיסטיקה וללמוד ממנה שבדרך לקניון השכונתי יכולות לקרות הרבה יותר תאונות, בעבודה עשויים להיגרר להרבה יותר תאונות וכדומה. מבקשים הוכחה? פיתחו עיתון ותמצאו שלא מוזכרת בו שום תאונת מטוס, אך כן תאונת דרכים, תאונות עבודה וכדומה

גירויים מסיתים

חושבים על הטיסה ונהיה לכם רע? פשוט אל תחשבו עליה. מה עושים? מראש מביאים לטיסה "ערכת הסתה". מה מכניסים בה? כל מה שאוהבים, קרי תשבצים, ספרים, משחקי קלפים וכדומה. בנוסף, תמיד ניתן לבקש מהדיילת כוס יין, לשים אוזניות ולראות את הסרט התורן, או פשוט להגיע מאוד עייפים וללכת לישון.

לנשום!

חשים שקצב הנשימה יוצא מאיפוס? תשלטו בו! ברגע שתשלטו בנשימה תחושו יותר רגועים. כיצד נושמים נכון? לוקחים נשימות ארוכות, קצובות ואיטיות ונושפים החוצה באופן מבוקר. נשימה שכזו מרגיעה את מערכת העצבים ומפחיתה באופן דרסטי את הלחץ. מה עוד? תחשבו על ארוחת הבוקר שמחכה במלון, על הנופים שמחכים מהמרפסת ותשמחו שאתם בדרך לחופשה שחיכיתם לה בכיליון עיניים. טיסה נעימה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here