קרדיט: מגזין תיירות ונופש

כל מי שמגיע לאוקראינה חייב לבקר באחד מהמקומות הכי מיוחדים שיש בעולם. אנו כמובן מדברים על צ'רנוביל שעד לפני כמה עשורים הייתה עיירה רגילה לגמרי במחוז קייב. אך ב-26 באפריל 1986 המצב השתנה לחלוטין כאשר אירע פיצוץ באחד מהכורים הגרעיניים באזור. התוצאה היא שכל התושבים שהתגוררו באזור נאלצו לעזוב את הבתים שלהם. המשמעות היא שכיום תוכלו למצוא באזור בתים נטושים וטבע פראי בתוך עיר מגורים שעמדה מלכת. אז איך תוכלו לטייל בצ'רנוביל ולא לסכן את הבריאות שלכם?

סוגרים סיור בצ'רנוביל עם מדריך מוסמך

ההגעה לצ'רנוביל היא לא קלה, בטח אם אינכם מכירים את האזור. לכן ההמלצה היא לסגור מראש את הסיור עם מדריך מוסמך שאפשר לסמוך עליו. כך תוכלו לדעת שיש מי שינחה אתכם מה אפשר לעשות. המדריך הוא האוטוריטה מבחינתכם, וההנחיות שלו הם בגדר חובה. אם יש לכם שאלות הוא איש הקשר שלכם והוא זה שאמור להסביר לכם כל פרט על סיור בצ'רנוביל. ברגע שתצאו לטיול עם מדריך מנוסה ומוסמך, לא תצטרכו לדאוג יתר על המידה.

לא אוספים מזכרות במהלך הטיול

כאשר תגיעו לצ'רנוביל תוכלו לראות לא מעט ציוד אישי ומזכרות שתוכלו לאסוף. אם נעזוב לרגע את העניין הפלילי שיכול להיות מוגדר כגניבה, כל עוד מדובר על רכושו של אדם אחר. ישנו איסור גורף לאסוף מזכרות מהאזור הזה מכיוון שהן עדיין מלאות בקרינה. לכן גם אם מצאתם מזכרת מעולה שתאפשר לכם לזכור את הטיול לטובה, אל תאספו אותה. תשאירו אותה בדיוק איפה שהיא הייתה, כך לא תמצאו את עצמכם מסתבכים.

לא מסתובבים לבד בצ'רנוביל

לטיול כמו שאמרנו אתם יוצאים ביחד עם המדריך שאותו בחרתם מראש. המדריך יכול לתת לכם כמה דקות לבדכם על מנת שתוכלו לראות את הסביבה. ישנה חובה להסתובב בקרבתו של המדריך, גם אם אתם חושבים שיש דברים מיוחדים לא רחוק מהמקום שבו אתם נמצאים. אם תעזבו את המדריך אתם עלולים ללכת לאיבוד, ואף אחד לא רוצה ללכת לאיבוד בצ'רנוביל. כמו שאמרנו המקום הזה הוא מקום פראי, ומבלי שתשימו לב תוכלו למצוא את עצמכם אבודים. רוצים לקבל המלצה על מדריך? היכנסו לאתר פייסטה.

לסיור מגיעים עם נעליים סגורות

זה לא משנה מה מזג האוויר בחוץ ואיזה מכנס החלטתם ללבוש לסיור בצ'רנוביל. לסיור עצמו מגיעים אך ורק עם נעליים סגורות שמיועדות לשמור עליכם. ראשית הנעליים הסגורות מגנות עליכם מפני הקרינה שעדיין נמצאת בכל פינה באזור הזה. בנוסף מכיוון שמדובר על עיר פראית, יכולים להיות כל מיני חפצים שעלולים לפגוע בכם. לכן ישנה המלצה גורפת להגיע לסיור עצמו עם נעליים סגורות ככל האפשר. כך לא תמצאו את עצמכם מסתכנים יתר על המידה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here