ציוד מומלץ לקראת יציאה לטרק סובב אנפורנה בנפאל

הטרק הפופלרי ביותר בנפאל, הוא ללא ספק טרק אנפורנה שמצליח לספק את המיטב שיש לטרק מוצלח ולנפאל להציע לכל מטייל ותרמילאי. אבל כמו לכל טרק אחר שתעשו, גם לטרק אנפורנה צריך לדעת להתכונן בהתאם, שכן חוסר היערכות מתאימה, עלולה להסתיים בסכנת חיים של ממש. לכן, אם אתם מתכננים לצאת לטרק סובב אנפורנה, המאמר הבא הוא בשבילכם.

טרק סובב אנפורנה – מה צריך לדעת

נקודת ההתחלה של הטרק נמצאת בכפר סאנג'ו, הממוקם כשבע שעות נסיעה מטקמנדו, ואורכו הכללי של הטרק הוא כעשרה ימים עם עצירות בכפרים השונים לאורך לשינה והתרעננות. בכל הנוגע להיארכות לקראת היציאה לטרק, רצוי להתחיל לדבר עם הסוכנויות המקומיות עוד לפני ההגעה לנפאל. דרך סוכנויות הנסיעות תוכלו לסגור גם את הימים שבהם תבחרו לעשות את הטרק, וגם לקבל אישור הכניסה לשמורת אנפורנה. מדובר באישור שהוא הכרחי עבור כל מי שמעוניין לעשות את טרק סובב אנפורנה, שכן בלעדיו, לא תוכלו להתחיל את הטרק המיוחל. ניתן להשיג את האישור גם דרך הרשויות המקומיות בקטמנדו או בפוקרה, אבל אם אתם רוצים לחסוך לעצמיכם עמידה בתורים ארוכים וכאבי ראש מיותרים, מומלץ להוציא את האישור דרך סוכנויות הנסיעות. בנוסף, שלטונות נפאל מחייבים את כל המטיילים לקחת עמם מדריך מקומי שמתמצא באיזור על מנת למנוע סכנות מיותרות.

רמת הקושי של טרק סובב אנפונרה נחשבת לבינונית, אבל קחו בחשבון שמדובר בטרק שבחלקו גם יכול לכלול חלקים קשים יותר ומורכבים יותרץ זמן הממוצע להליכה בכל יום כחמש עד שש, ששיאו של הטרק מגיע במעבר ההרים (Pass). לאחר החצייה של מעבר ההרים, מגיעה ירידה של 1500 מטר. לכן, חשוב להיערך בהתאם גם פיזית וגם נפשית לטרק אנפורנה, שכן הוא דורש ממכם סיבולת גבוהה והמון סבלנות, אבל תהיו בטוחים שהנופים עוצרי הנשימה שתחשפו אליהם לאורך המסלול ובשיאו של המסלול, יהיו שווים כל רגע קשה או מורכב במהלך הטרק. וזה עוד מבלי לדבר על תחושת הסיפוק העצומה שתרגישו כשתגיעו לפסגה המיוחלת של הטרק.

החודשים המומלצים ביותר כדי לבצע את טרק סובב אנפורנה הם חודשי מרץ – אפריל וחודשי אוקטובר – נובמבר.

ציוד מומלץ לקראת יציאה לטרק סובב אנפורנה בנפאל

כפי שכבר ציינו, טרק סובב אנפורנה נמשך כעשרה ימים, לכן, חשוב גם להיערך לא רק מבחינה בירוקרטית או נפשית, אלא גם מבחינת ציוד. אז איזה ציוד מומלץ לקראת יציאה לטרק סובב אנפורנה בנפאל? הנה רשימת הציוד המלאה שתוכל לעזור לכם –

  • נעליים – נעליי טרקים שמתאימות לתנאי שטח ואטומות למים הן ללא ספק פריט חובה עבור כל מטייל. נעל לא מתאימה שלא בנוייה להליכה ממושכת ולתנאי השטח יכולה להזיק לרגל ולהרוס את כל הטיול, לכן כדאי להשקיע.
  • טלפון לוויני – למקרים בהם נקלעים למצבי חוסר תקשורת עקב אקלים קיצוני, תקשורת באמצעות טלפון לוויני מאפשרת 100% תקשורת מלאה תחת שמיים פתוחים, ללא תלות ברשתות סלולריות וחיבור ל-WIFI.
  • ביגוד טרמי וביגוד מתפרק – כשאתם יוצאים לטרק, אתם לא יכולים להעמיס את כל הארון בתיק שתקחו אתכם. לכן, רצוי להצטייד בבגדים קלים שיכולים לעזור לכם עם כל שינויי מזג האוויר. ביגוד טרמי לדוגמה, הוא ביגוד קל לנשיאה, אבל כזה שבו זמנית שומר עליכם בתנאי קור קיצוניים. בנוסף, מכנסיים מתפרקות, יכולות להכין אתכם לתנאי חום ולהפוך ברגע למכנסיים קצרות.
  • ערכת עזרה ראשונה – טרק אנפורנה אמנם עובר בין הכפרים השונים של אנפורנה, אבל מרחק 7 שעות מקטמנדו, אומר שאתם נמצאים גם במרחק 7 שעות מבית החולים הקרוב ביותר. לכן, חשוב לקחת עמכם ערכת עזרה ראשונה על כל צרה שלא תבוא.
  • תיק טרקים וכיסוי לתיק
  • גביים טרמיות
  • תיק רחצה
  • מצלמה
  • פנס

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here