תיירות בזמן קורונה - בכמה התייקרו ביטוחי הנסיעות?
תמונה: pixabay.com

אי שם בתחילת שנת 2020 לא דמיינו שנוכל שוב לחשוב על טיול בחו"ל. הקורונה התפרצה, העולם החל לסגור את שעריו, שדות תעופה נותרו מיותמים, מדיניות של סגרים הונהגה במדינות רבות בעולם לרבות כאן בישראל והאווירה הכללית הייתה של איסור, ריחוק ובעיקר – חוסר ודאות.

לאט לאט, עם הזמן והלמידה של העולם את הנגיף, החלו מדינות לפתוח את שעריהן לתיירות, אך עם הגבלות המשתנות באופן תדיר, דרישות בידוד בהלוך ובחזור, הצגת טפסים, בדיקות, אישורי החלמה מקורונה ובהמשך – גם תעודות חיסון. מלבד ההגבלות הללו ורשימות המדינות שחולקו לפי צבעים (ירוק, צהוב ואדום) השתנה דבר בסיסי נוסף והוא הביטוח נסיעות לחו"ל.

ביטוח נסיעות לחו"ל בזמן קורונה – השינויים

אם פעם רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל הייתה עניין של כמה דקות, בלי הרבה הסתבכות והתעמקות לנוסע הפשוט, עם פרוץ מגיפת הקורונה – זה כבר השתנה. חברות הביטוח הוסיפו תנאים עדכניים לפוליסות, תוך התייחסות למצב המיוחד שנכפה על כולנו וכללו סעיפים ספציפיים מאוד הקשורים לתחלואת הקורונה ולכל מה שמתלווה אליה.

בד בבד נוספו כיסויים שהתייחסו להידבקות בקורונה במדינת היעד, ביטול טיסות ליעדים מסוימים בשל הגבלות משתנות בהם (או כבר כאן בארץ), הוצאות על טיפול רפואי בעקבות הידבקות בקורונה בחו"ל או שינוי במועדי טיסה בעקבות סגר במדינת היעד, החזרים בגין בידוד, סגירות שדות תעופה ועוד.

ומה קרה למחיר ביטוח הנסיעות?

תחילה, המחיר אכן עלה וזה בא לידי ביטוי בעיקר בגלי התחלואה הראשונים. הסיבה לכך נעוצה ברמת הסיכון שלקחה חברת הביטוח על הנוסע. עד להגעת החיסון בתחילת שנת 2021, ההדבקה הייתה מדאיגה וכמוה גם הטיפול במספר רב יותר של נדבקים.

אחוז החולים קשה היה גבוה (בוודאי ביחס לתקופה של אחרי חיסוני הקורונה), והיה חשש אמיתי מפני הידרדרות מהירה של חולים, אשפוזים ממושכים ויקרים וכיוצא בזה – ומכאן נאלצו חברות הביטוח לייקר את מחירי הפוליסות. ההתייקרות בממוצע הייתה של עשרות סנטים ליום, אך היו הבדלים בנתון זה בין חברות הביטוח השונות.

יש מקום לאופטימיות

עם הזמן, הגיעו החיסונים לישראל ולשאר העולם וכתוצאה מכך רמת הסיכון שלקחו חברות הביטוח ירדה. זהו השלב בו רוב חברות הביטוח הורידו את מחירי ביטוחי הנסיעות לחו"ל וחזרו, למעשה, לטווחים שהכרנו טרום המגיפה. במילים אחרות, אדם מחוסן שלא נמצא בקבוצות סיכון יכול, פחות או יותר, לטוס עם אותה הוצאה על ביטוח נסיעות לחו"ל כפי שנהג לפני הקורונה – וזו בשורה מעודדת מאוד.

כיום, עם הפנים קדימה לשגרת קורונה בכל העולם, ענף הנסיעות לחו"ל מתחיל להראות סימני התאוששות, החיסונים עושים את שלהם והטיסות חוזרות לקחת חלק בחיים שלנו, גם אם תחת הגבלות מסוימות ומשתנות. בכל מקרה, הודות לחיסונים ולניסיון שהצטבר בהתמודדות עם המגיפה, אפשר לומר שמחירי ביטוחי הנסיעות לחו"ל חזרו לעצמם ועל אף תוספות הקשורות לנגיף המתפשט הם אינם גבוהים כמעט כלל ממה שהיו קודם לכן.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here