קרדיט: Shutterstock

אם המחשבה על חופשה רגילה של בטן גב על החוף משמימה אתכם, סימן שאתם מחפשים משהו שיזרים את האדרנלין בדם. העולם מלא בהרפתקאות שיתאימו בדיוק לאקשן שאתם מתכננים, אז הנה כמה יעדים שממש אסור לכם לפספס. 

תוכן ממומן ע"י ישראכרט

אין ספק שחופשות מכל סוג יוצרות זיכרונות בלתי נשכחים, אבל קל להבין שדווקא טיולי הרפתקאות ואקסטרים, לאלו שאוהבים ונהנים מהם, מהווים חוויה של פעם בחיים. אם גם בכם בוער החשק לטפס על הר, לקפוץ מצוק, לגלוש באוויר ולראות את הנופים המדהימים ביותר, אספנו עבורכם כמה יעדים ברחבי העולם שכל חובב אקסטרים יאהב. 

לפני שיוצאים לטיול מסוג זה, חשוב להגיע מוכנים ככל האפשר; מרבית היעדים הללו רחוקים והעלות של טיול אקסטרים גבוהה יותר מעלות של חופשת בטן-גב ביוון למשל, ולכן כדאי להכין מראש תקציב מסודר לחוויה. אם אתם מעוניינים לשלב יותר חוויות ממה שהתקציב הנוכחי מאפשר, תמיד תוכלו לשקול לבדוק אפשרות של הלוואה ברגע*, עם החזר חודשי נוח. אך אל תשכחו, טרם בקשת ההלוואה, לבדוק את כל הפרמטרים הנילווים כדי לוודא שאכן תוכלו לעמוד בהחזרים ובריביות. 

מעבר לתקציב, חשוב לרכוש מראש את כל ציוד הבטיחות הנדרש לטיולים מסוג אלו (ולבחור ציוד איכותי, ללא פשרות), וכמובן לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות מקיפה שמכסה גם פעילויות אקסטרים בכיסוי מקסימלי. אחרי שדאגנו לכל זה, הנה 10 יעדים שישאירו עליכם חותם לשנים קדימה:

הרפתקה במדבר הנמיבי

מוערך כי המדבר הדרום אפריקאי הזה הוא בן למעלה מ-80 מיליוני שנים ומתפרש על לא פחות מ-75 אלף קילומטרים רבועים. טיול ג'יפים שחוצה את המרחב האינסופי הזה רצוף הפתעות מרהיבות ומפגשים עם חיות בר שעד אותו רגע היה אפשר רק לדמיין. יונקי הענק האפריקאים כמו פילים וקרנפים שועטים במרחבים של הדיונות העצומות בעולם כשמעליהם ציפורים כמעט דמיוניות בצבעים וקולות כמו מעולם אחר. 

גלישת אקסטרים בטהיטי

גלישה יכולה להיות ספורט מהנה ומספק שמשתלב עם בילוי בחוף הים, אבל גולש אמיתי תמיד יחפש את 'הגל המושלם'. אי שם באוקיאנוס הפאסיפי שוכן האי של פולינזיה הצרפתית ובחופיו מתקבצים גולשים מכל העולם לעמוד מול הגלים המסוכנים ביותר שיש לים להציע. עם גלים שיכולים להגיע לשבעה מטרים, חוף טיהופאואו הוא הנקודה בה גולשים אמיצים מוכנים לתפוס גלי ענק אפילו אם זה יעלה להם בחייהם. 

הר הקלימנג'רו

ההר הגבוה ביותר באפריקה מושך אליו טראקרים מרחבי העולם. נישא לגובה של כמעט 6000 מטרים, פסגתו של הענק הזה מושלגת כל השנה והמסע אליה הוא חוויה בלתי נשכחת. הטיפוס אל קצה ההר הוא לא טיול למתחילים ומי שרוצה להגיע כל הדרך למעלה מומלץ לו שיערך בהתאם ויעבור מסעות הכנה ייעודיים. 

ביצות הפנטנאל בברזיל

נכון ש'ביצות' הוא לא תיאור טבע שמושך אותנו תכף ומיד אבל האמת היא שהאזור הזה בברזיל הוא טיול חובה לחובבי חיי הבר והפרא. בגבול שבין מדינת אמזונס למאטו גרוסו מתקיים מגוון החיות והצמחים הגדול ביותר באמריקה הלטינית, מה שהופך את האפשרות של מפגש פנים אל פנים עם חלקן לבלתי נמנע. בשטח זה עדיף בהחלט להיעזר במדריך שידע איך להתנהג ליד נמרים למשל, וגם למצוא את הנקודה הטובה ביותר לצפייה בשקיעות המפורסמות ועוצרות הנשימה של היבשת.

קרדיט: Shutterstock.

קיאקים בנהר הקונגו 

כמו הגלישה שהזכרנו, גם שיט קיאקים יכול להיות חוויה פסטורלית לכל המשפחה, אלא אם אתם מחליטים לנסות את מזלכם אל מול נהר הקונגו האימתני. משתרע לאורך של מעל 80 קילומטרים, הנהר העוצמתי הזה שוצף באינספור מפלים ומערבולות שיאתגרו גם את השייט המנוסה ביותר בעולם. 

סנפלינג במערת צ'אווה

כשחושבים על סנפלינג חושבים על כיוון כלפי מעלה ומקסימום בחזרה. תחשבו שוב, מערת צ'אווה במקסיקו  היא פתח שמגיע לעומק של לא פחות מ-2.5 קילומטרים והפינות המסתוריות הרבות של המערה עוד לא התגלו כולן. סנפלינג מערות, או בשמו המדויק 'גלישת מערות' הוא ספורט אתגרי במיוחד ולא לבעלי לב חלש או אלו המפחדים מחושך וגבהים, את האתגר של מערת צ'יאווה אפשר לצלוח רק בעבודת צוות מקצועית ועצבים מברזל.

בנג'י בשוויץ

בימינו לא מוכרחים להיות ספורטאים מקצועיים כדי לעבור חווית אקסטרים בטבע עוצר נשימה. סכר ורזסקה הנמצא בדרום שוויץ, נישא לגובה של 220 מטרים ומוקף כולו בטבע שוויצרי טיפוסי ומדהים של יערות ונהרות. מראש סכר זה ממש קפץ ג'יימס בונד באחד מפעלולי הסרטים וכיום כל אחד יכול להגיע ו'לסכן את חייו' כמו הגיבור האנגלי.

קווינסטאון ניו זילנד

המחוז הניו זילנדי קווינסטאון הוא מגרש המשחקים האולטימטיבי לחובבי האקסטרים. גלישה אווירית וגלישת מערות, טיפוס הרים וטראקים בשבילים התלולים בעולם, בניו זילנד לא משעמם לרגע. בכל עונה בשנה אפשר יהיה למצוא דרך להזרים את האנדרנלין, עם סקי וסנואובורד בחורף, קאיקים ובודי רפטינג בקיץ וכל מה שבין לבין. האיזור הזה בניו זילנד מלא בכל כך הרבה ריגושים עד שהחליטו המקומיים להקים את תחתרות Adventure Racing, שהיא מעין פסטיבל רב משתתפים מכורי אתגרים שחולשים על שלל האטרקציות המסוכנות באיזור ללא הפסקה במשך כמה ימים ולילות. 

צלילה אל העבר בקנדה

ב-1912 קרתה הטרגדיה הנוראית של טביעת הטיטאניק. ספינת נוסעים בריטית שהתנגשה בקרחון ושקעה למצולות יחד עם למעלה מ-1,500 נוסעים. כיום, יותר ממאה שנים אחרי, ניתן להגיע לאי ניו-פאוונדלנד שבקנדה ולהצטרף לצוללת אזרחית שתיקח אתכם למעמקים החשוכים של ארבעה קילומטרים שלמים מתחת לפני הים שם תוכלו לראות כמעט בשלמותה את הספינה המפוארת שטבעה.

סיור בצפון קוריאה

עברנו על כמה מהנקודות המאתגרות ביותר שיש לטבע להציע ברחבי הגלובוס. אבל טיול אקסטרים לא חייב להיות רק מול איתני הטבע, בשנים האחרונות מוצעים סיורים מאורגנים בקוריאה הצפונית, המדינה שעשתה לעצמה שם רע מאוד. הזדמנות לראות מקרוב חיים אחרים לחלוטין מכל מקום אחר בכדור כמו גם כמה מהאנדרטות המרשימות ביותר שנבנו. הסיור בטוח ומאורגן מאוד, כל עוד לא סוטים לרגע מהנחיות המדריכים וההוראות המקומיות.

יוצאים אל המסע 

אז בין אם ספורט אתגרי הוא הקטע שלכם או בין אם נופים מרוחקים ויוצאי דופן, נראה שלא חסרות אפשרויות לספק את היצר ההרפתקני. שימו לב שאתם יוצאים לדרך המאתגרת הזאת עם כל מה שדרוש כדי לייצר ראש שקט: ביטוח וציוד מתאים, תכנון מהודק, תקציב מסודר והרבה אומץ לב!

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here