השכרת רכב בירושלים

ירושלים, בירתה העתיקה של ארץ ישראל, וכיום זו של מדינת ישראל, כולל בתוכה מערכת תחבורה ציבורית נוחה ויעילה למדי בעיר עצמה, אולם על-מנת שלא להסתמך בעיקר על תחבורה ציבורית, רצוי לשקול את האופציה של שכירת רכב בירושלים, מה שיסב הנאה רבה ונוחות בהתאם ללוח הזמנים שלכם. ניתן למצוא עסקאות משתלמות של השכרת רכב בירושלים לאורך השנה כולה. תוכלו גם לחלק את הנופש שלכם בירושלים בין נסיעה ברכב שכור לבין שימוש יעיל בתחבורה הציבורית.

בעיר ישנו מספר גדול של תחנות דלק רבות, אולם קחו בחשבון שמרבית תחנות הדלק בעיר תהינה סגורות בחגים ושבתות – ומשמעותו של דבר היא שעליכם לתדלק את הרכב מבעוד מועד על-מנת לא להיכנס למצבים מתסכלים ומיותרים. כדאי לכם לזכור גם כי נהיגה ברכב פרטי (שכור או לא) אינה מקובלת או מותרת בכל רחובותיה של העיר, ועל-מנת להימנע ממהומות מיותרות, רצוי מאוד לתכנן מראש את מסלול הנסיעה שלכם כך שלא יכלול רחובות בהם הנסיעה אסורה בשבת וחג.

ירושלים – מסלולים נהדרים עבור השכרת רכב

ירושלים כוללת בתוכה אטרקציות מגוונות ורבות ומסלול טיול שיכולים להתאים לכל אדם ולכל קבוצה. הצעה אטרקטיבית עליה לא ניתן לוותר בקלות רבה היא לסייר ולטייל בעיר העתיקה – בין האתרים הקדושים של הר הבית והעיר העתיקה המשווים מפגש מופלא ומעורר רטט, יחד עם אוויר ייחודית שלא ניתן למצוא בכל מקום.

ניתן להתחיל את המסלול בכנסיית גת שמנים, המהווה חלק חשוב במסע חייו של ישו. משם תוכלו להמשיך אל הכנסייה מריה מגדלנה – מהיפות בכנסיות ירושלים (אם לא היפה שבהן), הקרויה על שמה של תלמידתו של ישו. בהמשך תגיעו אל שערי ירושלים – סיור שיכלול את שער האשפות ושער האריות. תוכלו להמשיך גם אל שער יפו, הקרוי על שמה של העיר יפו – המתחברת אל שער העיר העתיק באמצעות כביש ירושלים תל-אביב. רצוי שלא לוותר על מספר אתרים חשובים הממוקמים בעיר. אנו מדברים על כיפת הסלע, שנותרה כמות שהיא מהיום שנבנתה, הכותל המערבי ומנהרות הכותל התת קרקעיות, העוברות תחת הרובע המוסלמי ומשמשות כהמשכו של הכותל המערבי.

מדוע לשכור רכב בירושלים?

השכרת רכב בארץ נחשבה עד לא מזמן כשירות המתאפשר לאנשים אמידים בלבד, שכן האדם הרגיל מן הישוב לא יכול היה להרשות לעצמו להשקיע ממון כה רב. היו אלו ימים בהם משתלם וזול יותר היה לנסוע במוניות. היו מקרים של תיירים ישראלים במדינות בחו"ל ששכרו רכב, אולם שכירת רכב בארץ היתה חשובה למעשה בלתי שפוי, אלא אם הפרוטה מצויה בהחלט בכסך.

אנו חיים בימים אחרים, בהם מחירי המכוניות מאמירים שחקים (כאשר סיבה מרכזית לכך היא המיסים המוטלים בשל ייבוא מכוניות וחלקי מכוניות מחו"ל לארץ). שכירת רכב, לעומת זאת, היא פעולה שהופכת נפוצה מיום אחד למשנהו, גם עקב התחרות הגוברת בשוק השכרת הרכב בארץ.

לא רק מחירי המכוניות הם סיבה לכך שהשכרת הרכב בארץ החלה להפוך פופולארית יותר ויותר; זכרו גם את מחירי הטיפולים והזמן והמשאבים שיש להשקיע בתחזוקת הרכב; גם עלות של טסט לרכב היא גבוהה (שלא לדבר על שעות העבודה המבוזבזות).

הסיבות המצוינות לעיל יוצרות מציאות בה אלפיים שקל המושקעים בשכירת רכב אינם נראים כסכום גבוה או מאיים כל-כך, ונראה שגם השכבות הפחות עשירות של אוכלוסיית הארץ יכולות אט-אט להרשות לעצמן את התענוג.

רמת החיים ממשיכה לעלות, לצד התפתחותם של תחומי התיירות והעסקים. בדומה לאלו, מתפתח גם ענף השכרת רכב בירושלים ובארץ בכלל. הענף עדיין מתבסס ברובו על תיירים ועל אנשי העסקים, אולם גם אנשים מן השורה מתחילים להבין ולהפנים את היתרונות שבשירותי השכרת רכב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here