מה חשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו
צילום Pixabay

לא מעט אנשים מתכננים חופשות בחו"ל. בין אם מדובר בחופשה קצרה ובין אם מדובר בחופשה ארוכה, אחד הדברים החשובים ביותר שיש לדאוג להם טרם אתם טסים הוא: לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. לא מעט אנשים בטוחים שהם לא זקוקים לביטוח מעין זה כאשר מדובר בחופשה קצרה או בנסיעת עסקים קצרה כי- להם זה לא יקרה. אולם, חשוב מאוד לדעת שבמידה ויקרה משהו חריג, הרי שתאלצו לשלם על כך הרבה יותר משהייתם משלמים על ביטוח נסיעות לחו"ל. אם כך, בהחלט לא כדאי לקחת את הסיכון.

מהו ביטוח נסיעות לחו"ל?

לכל ישראלי ישנה פוליסת ביטוח בריאות, אשר מכסה אותו מבחינה רפואית כאשר הוא מצוי בגבולות מדינת ישראל. אולם, כאשר המבוטח יוצא מגבולות המדינה, פוליסת הביטוח כבר אינה מכסה אותו מבחינה רפואית. על מנת להגן על זכויותיו הרפואיות מחוץ לארץ, תידרש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל ייעודית. מטרתה של הפוליסה היא להבטיח כיסוי הוצאות רפואיות ממגוון סוגים שונים וכן, כיסוי במקרים אחרים כגון: אובדן כבודה, ביטול נסיעה ועוד. האדם המעוניין בפוליסת ביטוח זו, יידרש לשלם תשלום חד פעמי, אשר גובהו יקבע בהתאם לנתונים שונים.

כיצד יקבע לך כמה תידרש לשלם בעבור פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל

אם אתם תוהים כמה תידרשו לשלם בעבור פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, הרי שחברת הביטוח שבה תבחרו, תנקוט באמצעים שונים על מנת להכריע את מידת הסיכון שבנסיעה שלכם. הפרמטרים אשר ישקלו בכל חברת ביטוח הם: מהו יעד הנסיעה, האם הנסיעה כוללת ספורט אתגרי, האם במסגרת הפוליסה יש גם כיסוי במקרה של אובדן רכוש, האם יש לכם מכשירים אלקטרוניים אשר אתם מעוניינים לכלול במסגרת כיסוי הכבודה ועוד. כמו כן, ייבחן מצבכם הרפואי. אם הנכם בעלי היסטוריה רפואית בעייתית, יתכן מאוד שתידרשו לשלם סכום גבוה יותר תמורת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל.

מה כולל ביטוח נסיעות לחו"ל

חברות הביטוח המציעות ביטוח נסיעות לחו"ל, יכללו במסגרת ביטוח זה: כיסוי עבור הוצאות רפואיות של האדם במקום שבו הוא ישהה. כיסוי ההוצאות הרפואיות יכלול את ההוצאות של פינוי אדם לבית החולים, אשפוז בבית החולים, כולל אשפוז בטיפול נמרץ, פינוי לארץ במקרה הצורך להמשך טיפול, ייעוץ רפואי, טיפולי חירום בשיניים, הוצאות העברת גופה מחו"ל לארץ, הוצאות בגין איתור נעדר וחילוצו, הטסת מלווים למקום בו אושפז האדם ועוד. יש צורך לבחון כמובן בטרם סוגרים על ביטוח נסיעות לחו"ל מול חברת ביטוח כזו או אחרת, מה היא מציעה במדויק תחת הפוליסה. כדאי לדעת שהמבוטח יכול לבקש להסיר מהכיסויים השונים אותם מציעה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שני כיסויים: חילוץ ואיתור במקרה הצורך. הסרת הכיסויים הללו תקטין את מחיר הפרמיה אותה המבוטח נדרש לשלם על ביטוח נסיעות לחו"ל

מה תעשה אם נפגעת בחו"ל

אם נפגעת בחו"ל, הרי שעליך לתבוע את חברת הביטוח בכדי לקבל את הפיצוי הכספי המגיע לך בגין תביעה זו. לצורך כך, עליך לפנות באופן מידי לנציג חברת הביטוח במקרה של פגיעה או מחלה כלשהי. הנציג יעניק לך מידע על כל הזכויות המגיעות לך, יבצע עבורך תהליכים פרוצדוראליים שונים וכן, יסייע לך בפנייה לגורמים המתאימים ויסדיר תשלומים לגורמים רפואיים במקום כגון: בית החולים, רופא ספציפי ועוד. במידה ומדובר בתאונה בחו"ל, יש לתעד כל פרט הרלוונטי לאותה התאונה וכאשר מדובר בטיפול רפואי, יש לשמור את כל הקבלות הרלוונטיות לאותו הטיפול אשר קיבלת בגין פציעה או מחלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here