קרדיט: FREEPIK

אם אתם מתכננים יציאה לטיול בשטח בישראל או בחו"ל, בוודאי ברור לכם שיש חשיבות רבה לציוד שילווה אתכם במהלך היום ובלילה.

 

מטבע הדברים רשימת ציוד עבור הטיול משתנה בהתאם לאורכו ואופיו, לעונת השנה ולהעדפות האישיות שלכם. יחד עם זאת בשורות הבאות נביא מספר המלצות עבור ציוד למטיילים שנכונות לרוב המקרים.

מזון ומשקה – אנרגיה לגוף

בלי אנרגיה אי אפשר ולכן ציוד טיולים ומחנאות חייב לכלול פריטים להכנת אוכל, מזון ומשקאות. כך למשל, אם מדובר בטיול עם התיק על הגב הצטיידו מראש במיכל של 100, 230 או 450 גרם גז, וכמובן בגזיה קטנה, פינג׳אן, כוסות וכדומה. כמו כן חשוב לקחת סיר ומחבת בהתאם לבישולים המתוכננים, מצית אולר או סכו"ם, חטיפי אנרגיה, פחיות שימורים, פיצוחים, פירות יבשים, חבילת אורז ופסטה וכדומה.

נעליים וסנדלים

הנעליים המומלצות משתנות בהתאם לאופי הפעילות, תנאי מזג האוויר ופני הקרקע. לדוגמה לטיול ברמת אתגר גבוהה ובנשיאה של משקלים כבדים יש לתת עדיפות לנעליים השומרות על יציבות הרגליים עם אוורור ושמירה מפני רטיבות. בנוסף כדאי שלנעליים יהיו בולם זעזועים וסוליה המקנה אחיזה טובה בתנאי שטח שונים. לימות הקיץ כדאי שיהיו סנדלים ועדיף כאלה עם רצועות שמחזיקות חזק את הרגל, שמתאימים גם למים ומקנים אחיזה טובה בקרקע.

תיק גב מתאים

השקיעו מחשבה בתיק הגב שילווה אתכם לאורך הטיול וישא את כל הפריטים. ככל שמדובר בטיול יותר ארוך ומשקלים כבדים כך יש לשים דגש על תיק המגיע עם מערכת גב מקצועית בעלת התאמה למבנה הגוף וחלוקת משקל נכונה. שימו לב גם לחלוקה טובה של תאים שמתאימה לציוד שלכם, ושיש לתיק גם מחזיר אור, כיסוי גשם ורצועות וסגירה באזור המותניים.

טלפון לוויני

טלפון או מכשיר איתור לוויני אומנם אינו ציוד הכרחי בכל מקום, אך בחלק נרחב מהאזורים בעולם אין כיסוי קליטה סלולרית וגם בישראל באזור המדבר ובוואדיות עמוקים בצפון אין קליטה. לכן טלפון לוויני מהווה פתרון מצוין עם קליטה בכל מקום כל עוד השמיים פתוחים, דבר המאפשר לכם ולאנשים שאוהבים אתכם בבית להיות בטוחים שתקבלו מענה בעת הצורך. כמו כן במכשירים כאלה יש פונקציות כמו ידוע של אחרים אודות מצבכם, חיבור אל מרכז שליטה הפועל מסביב לשעון ועוד, רק חשוב לקבל לפני כן הדרכה על המכשיר.

מה עוד לקחת

ציוד טיולים כולל עוד שורה ארוכה של פריטים. למשל כדאי שיהיו מכנסי טיולים עם תפרים חזקים והגנה מקרינת השמש, בד מנדף זיעה בעל עמידות גבוהה בשטח וייבוש מהיר. כמו כן זכרו לקחת מטען איכותי נייד להטענת הסלולרי או מכשיר לוויני, פנס ראש בעל תאורת לד עם טעינה מהירה וזמן הארה ארוך, מעיל גשם, צעיף, מכנסיים קצרים, חולצה טרמית, גרביים מנדפות לחות וזיעה וכדומה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here